Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bécs, sokadszorra
Nem, ez még nem a 2005-ös Tramwaytag :-)

Meg nem tudnám mondani, hanyadszorra jártam Bécsben - úgy a harmincvalahanyadik alkalomra tippelek. Remélem az Olvasót  nem zavarja az eme oldalakon ennek köszönhető pirosvillamos-burjánzás; de ha zavarja is, én most akkor is megosztok néhány újabb képet mindenkivel :-)

Sétámat ezúttal a Franz-Jonas-Platzon, azaz a floridsdorfi vasútállomásnál (elsősorban U- és S-Bahn) kezdtem. Még szinte meg sem érkeztem, máris ezt a kocsiszínbe igyekvő ULF-ot láttam a tér szélén levő hurokban fordulni. Amikor legutóbb itt jártam, a hurok közepén egy hatalmas gödör volt; azóta már félig kész épület lett belőle.

A téren levő vágányrengeteget éppen karbantartották. Természetesen úgy, hogy közben a forgalom rendesen zajlott!

A vágányjavítgatás leginkább a közúti forgalmat, köztük ezt a régies kinézetű buszt zavarta, neki kerülnie kellett, mivel a megállóját is áthelyezték (lásd leragasztott tábla jobboldalt). A képet persze nem ezért, hanem a vágányzatban levő "hupli" miatt készítettem :)

És ha már a "pesti oldalon" (azaz a Duna balpartján) voltam, beutaztam az erősen külvárosnak számító rész két, eddig általam ritkán használt villamosvonalát, a 25-öst és a 26-ost. Ezek Kagran metróvégállomás és a Kagraner Platz között együtt járnak.

Jó ez a táblarengeteg, nem? :)

Naszóval a két járat itt elágazik/összeágazik (attól függ, honnan nézzük). Ez a 26-os Floridsdorf felől érkezik...

... ez a 25-ös pedig Leopoldauból.

Ami érdekes: a két járat...

... mindkét irányból egyszerre ért a megállóba, kényelmessé téve a két viszonylat közti átszállást.

Egy ULF éppen lekanyarodik Floridsdorf felé. Ha jobban megnézzük a kép bal oldalát...

... elvesztett síneket láthatunk: rögtön három ívet is! Ez a háttérben látható metróállomás építése miatt van így, a kiágazást vélhetően több alkalommal is arrébbhelyezték.

Mivel a 25-ös innentől Leopoldauig terjedő szakaszát a meglehetősen előrehaladott állapotban levő U1-hosszabbítás miatt - melyet 2006 őszén adnak át a tervek szerint - meg fogják szüntetni, itt nem csak utaztam, de a rossz idő, és főleg a még rosszabb fényviszonyok ellenére fotózgattam is. A képen a leopoldaui végállomás látható. A baloldali szerelvény végén egy c3, a jobboldali végén egy c4 pótkocsi látható, lehet tanulmányozgatni a különbségeket!

Ez a vonal egy nagy lakótelep szélén halad. A metróépítés miatt ide-oda helyezgetett vágányokról az Üllői út Nagyvárad tér és Határ út közti szakasza jutott eszembe, a hetvenes évek második felében ott is így tekergették a síneket. Igaz, ez az út korántsem olyan forgalmas, mint az Üllői.

Itt látható némi elveszett sín...

... melynek folytatását már kerülővel közelítik meg a tuják.

További kanyargás, baloldalt a metróállomás feljárójával.

Még egy kanyar, és innentől egy ideig...

... zárt pályán megy a tuja. Másfél év múlva ezekkel a képekkel már valószínűleg "elvesztett sínesdit" lehet játszani!

A fotóséta lezárásaként S-Bahnnal tértem vissza a belvárosba. Számomra különleges volt ez az 5147-es dízel ikerkocsi, azt hiszem, ilyennel még nem utaztam Bécsben, csak villamos motorvonatokkal.

No, most csak ennyit szerettem volna mutogatni, hiszen már itt is vannak a 2005-ös Tramwaytag képei!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra