Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 2.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

A járműosztályzó a Gellért téri megállóban: a 18/19 a bal vágányon egyenesen továbbmegy a rakparton, míg a jobbon a 47/49 rákanyarodik a Szabadság-hídra. Ez az elrendezés a hetvenes évek végén született, és most el fog tűnni, hiszen a megállót eléggé áttervezték.

Milyen zöld ez a nagyvárosi főútvonal! Néha komolyan meglep!

És ez már június közepe: itt már életbe léptek a korlátozások: az útra csak a BKV járművei, taxik, mentők, stb hajthatnak be.

Persze sokan azt hiszik, hogy kivételek: a rendőrök azért álltak ott, hogy meggyőzzék a vezetőket tévedésükről. A közlekedési morál helyzetéről ad számot az, hogy volt, aki csak símán kikerülte az őt megállítani szándékozó rendőrt, és továbbszáguldott (a képen nem ez látható). Persze a következő sarkon is álltak rendőrök...

Túrás-fúrás a javából.

A falikampók továbbra is kedvenceim: itt a jelenleg használt kampó alatt látszik egy régebbi, ez arra utal, hogy a felsővezeték magasságát megemelték valamikor.

Régi oszlop a Gárdonyi-szobor körüli parknál.

Kerámiatégla. Nedvesen majdnem olyan jól csúszik, mint a jég. Szerencsére emiatt aztán el is fog tűnni!

Milyen üres így a környék! A villamos is egymagában kapaszkodik fel a Lágymányosi utca torkolatánál levő lokális legmagasabb pontra :)

Itt volt régen a 7-es buszok megállója. Mennyit ácsorogtam itt! Ez különösen jellemző volt gimnáziumban és utána, amikor koncertekre menet itt gyülekezett a haveri társaság. A megálló a jövőben nem itt lesz.

Volt egy hétvége, amikor előkészítő munkálatok miatt a 18-as és a 47-es csak a Móriczig jártak, és a ritkábban használt hurokban fordultak vissza. Fel szeretném hívni az új felállás tervezőinek figyemét, hogy művükben erre nem lesz lehetőség, pedig nem ritkán van rá szükség! Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a szolgáltatási színvonalnak jót fog tenni az, hogy nem lesz félreálló- és visszafordítóhely! Persze ez az érintett építőmestereket úgy látszik nem zavarja. Biztos nem villamossal járnak errefelé...

Mivel a tér közepén egy gyalogos-aluljáró fog épülni, a közúti forgalmat (buszok+aki még bejön) elterelték onnan, a régi HÉV-hurok helyén át.

A hurkot azért emlegetem, mert a szükséges bontások során előkerült pár méter olyan vágányzat is, melyeken hosszú évek óta aszfaltréteg pihent!

A város fele visszafordulás helye.

Az első, azaz itt a jobboldali kanyarodóvágány a Bartókról érkező villamosokat vissza tudta terelni oda.

Ez az, amire a tervezők most nem tartottak igényt...

... pedig hát ugye most is használták éppen, tehát maga az építkezés első lépcsőfoka is nehezebben lett volna lebonyolítható, ha nem lett volna meg ez a lehetőség!

A másik vágány a 6-os villamos végállomására vitt. Azt is használták, mégis megszüntették. Ne mondja nekem senki, hogy ez nem egy tendencia része, mert komolyan kiröhögöm!

Dokument.

Fedezőjelző. Kiskoromban nem nagyon tudtam mit kezdeni velük, aztán megnéztem egy elől hagyott KRESZ-tankönyvben, hogy mit jeleznek. Bónuszként a leírás mellett illusztrációként egy olyan kép volt, melyen a 18-ason UV közlekedett.

Folytatás: a következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra