NSZK hangulat: mannheimi "mannheimi" DÜWAG, toronyházzal.
Ez a kép fotótechnikailag kész csőd, de jól látható rajta a 101-es ajtóelrendezése és lépcsőmagassága. A háttérben látható Műszaki Múzeum helyén egykor villamosremiz működött.
A 101-es mögé csatolt egyik pót belseje, ...
... és falépcsője.
KT4-es az iménti kanyarban.
A Draškovićeva vége nagyon kellemes fotós hely a térség két végén látható elleníves kanyarok miatt, melyek keresztezik az egyenesen továbbhaladó vágányokat.
Sorbanállás az út szélén, és ...
... kikanyarodás a Jurišićevából. Elég látványos festésű (matricázású) Tatra szerelvény!
Fotózzunk két régi motor+pót összeállítást egyszerre!
Egy másik hasonló szerelvény a tér másik végén. Olyan kis helyesek ezek a kéttengelyesek, legszívesebben hazahoztam volna magammal egyet! Az általuk vontatott négytengelyes pótkocsik is jópofák voltak, de azért nem ennyire :)
A Ribnjakon felfelé vezető szakasz szépen füvesítve van. Itt lehet feljutni...
...Mihaljevacig, ahonnan a szóló kocsikkal közlekedő 15-ös viszonylat indul...
... erősen emelkedő útjára...
... a hegyek közé. Nem túl hosszú a vonal, de szép a táj.
Ez a kép már szombaton készült. A korábban látott, akkor épp bontani kezdett elágazás már teljesen le volt zárva, a járatok pedig össze-vissza voltak terelve a belvárosban. Az utastájékoztatás korántsem volt tökéletes: a kiragasztott tacepaók itt-ott hiányoztak, és sokak számára csak akkor derült ki, hogy útvonalmódosításra lesz szükségük, amikor az eredetiről való letérés előtt a vezető bekiabálta az érintett "új" megállókat az utastérbe.
Helyi sajátosság: ha a villamos az út szélén megy, nyilvánvaló, hogy parkolni középen kell. Ezt a szabálytalankodók is így csinálják: a vészvillogót bekapcsolva megállnak középen, de legalább nem akadályozzák a tömegközlekedést.
A főpályaudvar (Glavni Kolodvor) előtt jókora forgalmat fotózhattunk, bár az időnként eleredő eső zavart. Akkor még nem tudtam, hogy a szemerkélés csak a kezdet: másfél órával később az állatkertben teljesen bőrré áztunk.
Tatra kanyarodik a pályaudvar előtti térre. Napsütésben jókat lehetett volna fotózni itt...
Sebaj, nekünk ez jutott, ezt kell szeretni :)
Ha már ott voltam, egy Ganz motorvonatot is kellett fényképeznem. A helyiek csak "zágrábi metrónak" nevezik ezeket az elővárosi szerelvényeket.
Mannheimi mannheimi a helybeli Városliget mellett.
No, itt már rákezdett az eső: ez a Tatra, mely éppen a Dinamo Zagreb félkésznek tűnő stadionja mellett halad el, méteres vízsugarat nyomott ki maga alól!
Ezen a képen egy további helyi szokás is látható: a vízszintesen elhelyezett közlekedési lámpa. No meg egy hagyományos (nem mannheimi típusú) DÜWAG.
Fonódó vágányok: a végállomás két hurokvágánya egy ideig együtt halad, csak aztán válik szét. Amit sajnos nem tudok megmutatni, az az áthaladó villamosok hangja volt: a keresztirányba haladó kerekek (a felfutós átszelési darabok ellenére) négyszer csattantak tengelyenként. A négytengelyes kocsik kimondottan géppuskaszerű ropogást hallattak :)
Itt a vége, fuss el véle: ilyen fellegekkel búcsúzott tőlünk a horvát főváros. Remélem, tetszettek a képet. Ha valahol zöldségeket írtam volna, írj!