A Márnemmoszkva tér átépítése (4)
Az "alagút" teljes kibontása, vágányok építése a Vérmező utcával párhuzamosan
És immár 2015 októberében járunk: az alagúton átmenő vágányokat már lerakták, ...
... és elkezdték betonnal körbeönteni őket.
Közben nekiláttak az alagút "hosszabbításának" is, balra az egyik leendő hídfőt láthatjuk, a túloldali még nincs kész. Jobbra: a bebetonozás után lekövezés következett. A kiskockakő meglehetősen kellemes látvány - csak vékony talpú cipőben ne kelljen járni rajta. Persze mivel ez vágányzóna, nem kell :)
Kisgyerekkori énem imádta volna ezt az élő terepasztalt... de mit beszélek, a 40 éves énem is imádta :) A jobbra épp zsaluzás alatt álló beton izét viszont kár volt odarakni az immár teljesen üvegfalú legyező elé: egyrészt stílusidegen, másrészt egyszerűen nem szép. Persze értem, hogy az állomási/mozgólépcső ügyeletnek mindenképpen kellett valami hely oda, de örültem volna, ha másként meg tudják oldani.
Balra: meg nem mondom, éppen miért, de megint buszos pótlás volt a 4/6-oson. Jobbra: a 16-os buszok (16, 16A) ideiglenes végállomása a Vérmező utcában.
Balra: a 4/6-os egyik végállomási vágányáról induló "északi" 61-es elég szűk végállomása. Jobbra: NDK járműbemutató a síneken (IFA W50 és Multicar).
A tér fasor felőli vége néha kicsit kaotikus volt, ...
... a káoszból visszafele nézve azonban alakulni látszott a helyzet. Jobbra a 16-osoknak épült buszfordító látható, mely később kicsinek bizonyult az időközben beszerzett egyik új típushoz.
November elején már a Várfok (balra), illetve Vérmező utcára (jobbra) felvezető új lépcsők is elkezdtek testet ölteni. Előbbinél a mozgólépcsők helyét is láthatjuk, mivel oda ilyenek is kerültek. Ezen felül érdemes a csőrös Tatra darut is megcsodálni, mert az is szép!
A Várfok utca szélesítése, további vágányépítések
Szerencsétlen alagutat először betemették, majd kiásták, végül eléépítettek még egy hidat, így kiszélesítve a Várfok utcát. Itt ennek a plusz áthidalásnak a munkálatait láthatjuk két irányból.
Sok-sok szikkadó beton mindenfelé; a lentire hamar sínek is kerültek.
Érdekes képet mutatott ekkor a tér: tulajdonképpen nem állt nagyon messze a véglegestől, mégse úgy érződött.
2015 decembere: ismét átjárható a tér
2015. december 13-tól végre minden irányból átjárhatóvá vált a tér a villamosok számára. A gyalogos területek ettől függetlenül még építés alatt álltak, ...
... ezért a villamosok még nem a későbbi megállóikban álltak meg, hanem másutt: az 59/61-es például a "tortaépület" melletti harmadik vágányon, melyet a távoli jövőben talán a térre bejáró villamos-fogaskerekű is használhat majd. Tényleg: régen a Várfok utcai vágányt rozsdásnak hívták villamosvezető ismerőseim, vajon ezt a vágányt fogasosnak nevezik?
Leendő megálló és leendő gyalogosrámpa.