Egy síntelen-szagtalan városi térség átalakulása: a Baross tér, II/2.

Előző oldal

A Rottenbiller-Fiumei torkolata közti gyalogosaluljáró eltüntetése 2013 februárjában. Ide zebra került, nagyon helyesen: ha egyszer a keresztező irányok miatt úgyis van lámpa az autóknak, akkor semmi értelme az embereket föld alá küldeni!

Épül a régi "kerengő" helyén az új.

2013. márciusi, áprilisi és májusi képek.

A Keleti homlokzata előtti, cölöpfal jellegű megerősítések miatt...

... a buszok megállói át/visszakerültek a Thökölyre...

... bár az egyenes úttestet ekkor még nem lehetett használni, csak nyugat felé menet...

... így a buszoknak a Rákóczi/Kerepesi felől még mindig kanyarognia kellett, kicsit élesebben is, mint eddig.

Barátságosnak nem volt mondható ez az állapot (2013. május), de legalább végre sejthető volt az alagút vége!

2013: alakulgat

Ahogy csökkent a palánkok száma, úgy lehetett egyre inkább látni, hogy fog majd kinézni a tér (2013. szeptember).

A buszvezetőknek még mindig elég sokat kellett tekernie a kormányt, de immár nem a pályaudvar előtt, hanem kicsit lejjebb. Ekkor már a Keleti homlokzata előtti térség rendezése folyt, ahonnan teljesen kivették a közúti forgalmat. Állítólag megvizsgálták a 24-es villamos áthozását is oda, de az előző aluljáróépítésnél egy akkor fölülépített csatorna födémjét nem arra a terhelésre méretezték, így ezt kihagyták.

Hideg őszi napfény, az építkezés folyik (2013. október).

2014. februárja: ekkor már alig egy hónap volt hátra az elkészülésig.

Érdekes volt trolivezetéket látni a tér közepén (balra): az ötvenes évektől '68 környékéig a 73-as és 76-os ugyan átjött - gyakorlatilag ugyanitt - a Keleti érkezési oldalára (a gödöllői HÉV végállomása mellé), de arra én nem emlékezhetek :) Jobbra: az eddig csak a 80-as végállomásaként működő végállomást is elkezdték bővíteni, hogy a 73-as és a 76-is (hoppá! déja vu?) is ideférjen.

A tér középső része meglehetősen nagy zöldterületeket kapott, elzárva a forgalomtól, itt ezek még csak jelzés jelleggel sejthetők. Ami tetszik: a pályaudvar és a kettes metró régi lejárata közti rész most sem lett teljesen lefedve, de tetőt építettek a kettő közé, hogy esőben is különösebb megázás nélkül át lehessen oda érni.

Az embernek ekkor még voltak kétségei, hogy befejezik-e időre...

És elkészült!

... de befejezték! 2014. március 28-án megindult a négyes metró, és ehhez kapcsolódóan az itteni utasforgalmi tereket is megnyitották!

Ezen képek egy része 25-én készült, amikor még nem volt minden emberekkel tele :)

Baross Gábor szobrát is visszatették a tér elülső részére (az előző metrós felújítás óta hátul, a 20E/30-as végállomásánál állt). A területet, ahol most van, körbefolyja a forgalom, kíváncsi vagyok, mekkora - és milyen minőségű - mozgás lesz ott!

Buszsáv és buszsor a Thököly felé menet és onnan jövet. Érdekes ott trolit látni, de majd megszokjuk :)

A "troliterminál" egyenszínű taxikkal a megnyitó előtti napokban. Gyakorlatilag már csak a pályaudvar épületét kellene rendbehozni ahhoz, hogy vállalható legyen a Baross tér - ha pedig az ősidők óta oldalt tátongó foghíjat is betömnék, akkor egyenesen sikkantgatnék örömömben :) A beépítést egyébként 2007/8 környékén megtervezték, de végül csak a felszín alatti szinteket betonozták ki - nem tudom, mennyire várható, hogy folytassák az építkezést.

Ahogy már említettem, még kicsit furcsa nekem itt trolit látni, de tulajdonképpen csak egy régebbi állapotot támasztottak fel, igaz, az egykori körforgalom helyén ma felüljáró áll. Kipróbálni még nem volt időm ezt az irányt (illetve lett volna, csak értelmesebb dolgokat csináltam helyette;), és azt se tudom, hogy a kezdeti dugóba szorulás megoldódni látszik-e, de nekem tetszik a felállás.

Ééééés: ennyi!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez