Egy síntelen-szagtalan városi térség alakulása: a Baross tér II.

Előző oldal

Itt éppen rengeteg köbméter beton igyekszik aluljáró-födémmé szikkadni :)

Nem volt egyszerű ekkoriban közlekedni errefelé, pedig ezen a képen még csak a közműveket bolygatják, hogy ne legyenek útban a leendő alujárónak.

Közlekedési lámpa a nemlétező úttest fölött.

A Festetics utcából kijövő vágány felsővezetékének szomorú vége.

Itt már csak a trolivezeték van üzemben, minden más csak a múlt emléke.

Az új aluljáró, mely a tér közepéről egyszerre vezet majd a kettes metró új lejárójához, és a Festetics utcába, teljesen bele lett passzítva a régi aluljáró dizájnjába a betonkarimájával. Vajon ha eltűntetik ezt a nyitott teret, ezt is újrazsaluzzák?

A mindenféle mélyépítési munkálatok miatt...

... a Kerepesi út is cikk-cakkozni kényszerült. Az ekkor még a Mosonyi utca felé körbekerülő 80-as trolival egyetemben.

A volt autóparkoló helyén...

... új oszlopok emelkednek már.

Középső utas megoldás, avagy egy kis préri a forgalom közepén :)

És hogy az autóparkoló helyén mi készül?

Természetesen autóparkoló, illetve a 78-as busz...

... és a 80-as troli új végállomása.

GVM troli a MÁV szigorú épülettömbje előtt.

És egyszercsak átadták az új aluljárót!

Minimáldizájn, ráadásul a kettes metró állomásához vezető mozgólépcső még nem készült el.

Sebaj, a régi is megteszi, bár ha elér idáig a négyes metró építkezése, akkor úgyis le kell majd zárni.

Ja igen, a kettes metró állomásának új kijáratát ezért rögtön négyes metróként adták el a publikumnak.

Végezetül két kopár kép. Aszfaltrengeteg, korlátokkal elkerített gyalogosforgalom...

... és gyaloglás a 24-es villamosig. Ahogy a képen látható, nyilván azért nem bírtak lefektetni kétszer száz méter vágányt, mert nem lett volna meg a hely hozzá :-/ Sebaj, az utasok majd gyalogolnak, végülis örüljenek, hogy lyuk van a... föld alatt.

Sajnos egyelőre egy koncepciótlan valami van Baross tér helyett, és az általam eddig látott tervek ezeken nem változtatnának. Van egy közúti forgalmi elrendezés, eköré besuvasztják a gyalogosokat, a maradék helyet lefüvesítik, aztán kalap-kabát. És ez igen nagy kár, hiszen a hely és az igény is meglenne hasznos forgalomszervezési javításokra (24-es behozatala a pályaudvari épület elé, trolivégállomások egy csokorba rendezése, a ma a posta előtt végállomásozó buszok behozatala a tér közepére), illetve arra is, hogy megpróbáljanak valami hangulatot adni a térnek. Mert most nem sok van neki. Egy szürke és kényelmetlen átszállóhely.

Folytatás: 2008-tól 2014, avagy a négy hónap, ami hat évig tartott


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez