A nyíregyházi reptér kincsei - kevés szóval, inkább csak képekkel

    Nyíregyháza egyfajta megszentelt hely repülőmániás szemmel nézve, a repülőmérnöki képzés és az átlagosnál komolyabb polgári reptér miatt. És ezt a repteret ráadásul egy Tréner nevű cég üzemelteti, mi kellhet még egy Zlin-mániásnak? :)

    A repülőklubos hangárban vitorlázók és sárkányok közt pihent ez a szép Ancsa. Az egész reptéren minden takarosan rendben volt tartva, és az üzemben tartott gépek is mind jól néztek ki.

    Baloldalt: Góbé landol a füvön. Jobbra: a múltkor Fahegyen le kellett fotóznom a csörlőszállítóvá alakított csőrös Csepelt, itt ezzel a tűzoltóautóval voltam hasonlóan.

    Kamovok.

    Ancsák. (Ha valaki úgy érzi, hogy ma nem jönnek könnyen a képaláírások... hát, van benne némi igazság) Sajnos a lajstromokat nem jegyeztem fel, és ebből a szögből fotózva nem is olvashatók le.

    A működőképesnek tűnő Ancsák mellett számos leállított és megbontott is állt a reptéren. Ez mindig szomorú látvány, bár egy részüket szerintem valószínűleg repképessé lehet tenni (a baloldaliaknál persze ebben nem vagyok biztos). A jobboldali HA-MAX-ot jópár éve Debrecenben fotóztam, akkor még megvolt a motorja.

    Volt egy olyan érzésem, mintha a baloldali sorban álló gépek inkább csak tartaléknak lennének ott, míg a jobboldaliak még aktív masinák volnának.

    Legalábbis a www.avia-info.hu szerint pl. a HA-MEM (balra) már tizenpár éve selejtezve lett, míg a HA-MHQ (jobbra) még nem. És valóban, előbbi szemre az eredeti MÉM RSZ színekben van, míg utóbbi fényezése csillog, a motorja és pilótafülkéje pedig szépen le van ponyvázva.

    Itt mintha szintén ez lenne a helyzet.

    Ide se tudok semmi okosat írni, legfeljebb érzelmeset: imádom ezeket a gépeket!

    Szomorú az ilyen látvány, de remélem, hogy a megbontott gépek alkatrészeivel más Ancsák még évtizedekig el tudnak repülni.

    Még egy fotó a pihenő légihadseregről, aztán pillantsunk be egy kicsit egy másik hangárba: az Eurocopter AS-365 "Dauphin" az egyik legdögösebben kinéző helikoptertípus, ha szabad így fogalmaznom.

    A HA-TRE már nem az első ilyen lajstromú Tréner: az első még egy 226-os volt, ő már 326MF. A jobboldali képen látható törzsről sajnos nem tudom, kicsoda-micsoda.

    PZL-ek: balra egy Gawron, jobbra egy Wilga.

    A baloldali gépnek nagyon megörültem: ezt a Z-42M-et utoljára vagy tíz éve láttam Fahegyen, azt hittem, eladták, vagy történt vele valami. Most pedig itt csillogott-villogott, igaz, motor nélkül, de akkor is..! A jobboldali fotón látható csodát most láttam először: ez egy LET L-13SE "Vivat", egy fémépítésű cseh movit. Mondjuk ha Let és L-13, akkor nekem a "Blanik" jut az eszembe - nem tudom, ennek a masinának valójában mennyi köze van a klasszikus vitorlázóhoz.

    És az oldal végére egy Piper (PA-28) és egy platós Kamov.


    Vissza a nyitóoldalra
    A készítőről
    vagy
    Levelet írhatsz...