Amikor ezeket a sorokat írom (a történetírás kedvéért: 2010. január eleje), kint hideg van, sötét, és esik az eső. Ilyenkor egy-egy napsütésben készült kép látványa sokat segít a szplín elkerülésében, úgyhogy most pár 2009 tavaszi fotó következik a farkashegyi reptérről.
A baloldali masina láttán kicsit meglepődtem, nem egy szokásos jószág. Csak a neten rákeresve tudtam meg, hogy Tihanyi Róbert TR-03 "Gerle II" nevű, házilag épített gépe. (A keréktárcsája tényleg egy Trabantból jött volna? Mert eléggé úgy néz ki.) Jobboldalt egy Grob G-102 "Astir" CS kompozit műanyag vitorlázó.
Lengyel vitorlázók: balra egy SZD-36A "Cobra 15", jobbra egy SZD-30 "Pirat". Fura, hogy mindkettőt a hatvanas évek második felében tervezték, de a kicsit fiatalabb Cobra mennyivel dögösebben néz ki. Mondjuk ő versenygépnek épült, ez esetleg belejátszhat, amennyiben elfogadjuk az "ami jól néz ki, jól is repül" elméletet - bár szerintem a Pirat se csúnya, és sokak szerint jól is repül :)
Egy pillantás a hangárba: nem néztem meg a lajstromját, de ha jól tévedek, neki a HA-SAV-nak kellene lennie. Jobboldalt a behúzható futós Cessnák fura alcsaládjába tartozó HA-JDU.
A baloldali Cessna-172P lajtroma tetszik: "kapsz, HA JUT". A jobboldali csak Cessna touch&go-zott, és most nincs kedvem keresgélni a képek közt, hogy van-e olyan, amin megfelelően leolvasható a lajtromjelzése :)
Relikviák a múltból: egy Csepel feliratú konténer, és egy Csepel típusú teherautóra épített aggregát. Így lesz a "csőrös Csepel"-ből "csörlős Csepel". Amúgy évről-évre egyre több régi Csepellel találkozom, szerintem van valami az ország tér-idő kontinuitásával - de nekem megfelel, ha ennek hatásaként sok szép régi autót láthatok ;)
Balra egy Schleicher Ka-7 (asszem) leszállás közben, jobbra pedig a starthely.
A végére egy kakukktojás: ezt a dunakeszi Cessna-152-est emlékeim szerint a lovasberényi vasútállomás felett fotóztam le, csutka zoommal. Csodálkoztam is, hogy egész normálisra sikerült ehhez képest a kép, mert a fotómasinám nem éppen egy ász repgépfotózásban. Remélem a gépből viszontnéztek oda, ahol álltam, mert az 1979-ben becsukott Székesfehérvár-Bicske vasútvonal még létező részén máskor nem nagyon látni személyvonati kocsikat, pláne nem egyszerre két mozdonnyal!