Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek, 23. kiadás, 3. rész
[Előző oldal]

Úgy néz ki, hogy ez az adag életkép túlnyomórészt "csáposbuszokról" fog szólni. Na jó, belepakoltam egy kis villamost is, a túladagolásos tünetek elkerülése végett :)

A Bethlen Gábor utcai trolivégállomás a belvárosi utcák felújítása miatt ideiglenesen a Baross térre került, a hetes buszok korábbi megállójába. Az eredeti végállomás pihenő funkciót kapott, bár az utasok egy része a képen látható, gyanúsan kies állapotok, és a letakart megállótábla ellenére itt várakozott...

... holott itt kellett volna.

A trolikerengő egyéb résztvevői, a Garay utcai játékosok a helyükön maradtak.

Még láthatók az egykori Bethlen Gábor utcai villamosvonal vágányainak nyomai a kockakőben - nem sokkal ezután eltűntek.

Ez a Solaris troli bedőlt a híreszteléseknek, miszerint a tető irányába eltolt súlypont nem szerencsés? ;)))

A középen látható markoló kezelőjét nem irigylem: nem kis ügyesség kellett ahhoz, hogy úgy tudja munkagépét használni, hogy ne érjen hozzá a troli felsővezetékhez!

Mondjuk a trolisokat se irigyeltem, hiszen nekik meg úgy kellett vezetniük, hogy az áramszedő teljesen kilógott balra, az építkezési terület fölé. Fogalmam nincs, mit csináltak volna, ha kiugrott volna a szedő. Már hogy a mérgelődésen kívül.

A Király utca burkolatának felbontását az Ikarus 412-es trolik elég rosszul bírták, ezért Ziukat vezéreltek ide. Figyelemreméltó, hogy a jelek szerint már nincs elég tábla a nem FOKGYEM-es kocsikhoz, ezért kényszermegoldásokhoz folyamodtak. Ezen a buszon elől például csak egy végállomás van a táblára írva. Hogy a másik miért nem bírt odakerülni, az egy jó kérdés...

Hátul papírfecni került felhasználásra tábla helyett.

Mivel a járható útfelület több helyen beszűkült, a trolik bevárták a szembejövőt, ezalatt néha igen fotogén konvojok alakultak ki.

Nem volt mindennapi látvány...

... az ennyire üres Király utca!

Mondjuk azért nekem nem hiányoztak az autók, igazán...

... megcsinálhatták volna az egész környéket ilyenre :)

Ja igen, szóval a Nagymező utca...

... is akadálypályává változott. Szegény Ziuk távolról nézve úgy ugráltak fel meg le a csatornafedőkön és egyéb terepakadályokon, mintha nyulak lennének!

És akkor most jöjjenek az ígért "sárgák": a 30-as villamos rövidítése alkalmából - egyéni szervezésben, és a Száva kocsiszín jóvoltából - emlékmenetre került sor, természetesen UV-val.

A kocsi elején azok a sötét valamik virágok, vagy legalábbis valami dísz-zöldség. Az utastérben plakátok ismertették a járat történetét - nekem nagyon tetszett, látszott, hogy akik csinálták, komolyan vették a megemlékezést!

A Nagysándor József utca-Vörösmarty utca kanyar, végre megfelelő fényben ;)

Kicsit délebbre a pesterzsébeti éjszakában. Ahogy az a háttérben látható és vakuzó alakokból sejthető, a villamosmániások éltek a különleges fotólehetőséggel. Sokan voltunk!

Pár éve még ez volt a természetes: UV-k Pacsirtatelepen.

Ugyanők más szögből. Nagyon jó hangulatú esemény volt, a nem feltétlenül pozitív megítélésű apropó ellenére is, szerintem mindenki élvezte. Hatalmas köszönet a szervezőknek!

És ez már másnap: a 30-as a Török Flóris utca-Nagysándor József utca sarkon immár nem Pacsirta-, hanem Szabótelep felé kanyarodik.

Ugyanez a kanyar a másik irányból. Remélem, azért még fogunk itt még bővítés és/vagy hosszabbítás miatt is fotózásra gyülekezni!

Folytatás: dugó a Nagykörúton, útbeszakadás Pesterzsébeten, meg ilyesmik


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra