Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 16.
Második oldal: selejtezett pótkocsik Ferencvárosban, remizmacska, valamint a 1303-as kísérleti kocsi

Előző oldal

Ferencváros kocsiszínbe a szétvágásra megérett pótkocsik kerültek...

... őket teherkocsik és sínszállító alkalmatosságok vették körül ottjártamkor.

A selejtezett kéttengelyes pótkocsik mellett néhány éppen üzemképtelen KCSV7 is pihent a régi csarnokok egyikében.

Ezen a képen nem a rozsdás kerékpárok, vagy a kiegyenesedett áramszedők az érdekesek, hanem a minden remizhez kötelező jelleggel állomásított remizmacska, lásd nyíllal jelölve.

Másik nagy kedvencem a Fradiban ez a kis kuckó, ahol a műszakvezető és kollégái dolgoznak. Ha fel lenne újítva ez a hely, nagyon kellemes, ligetes hangulata lenne!

A remiz területén egyébként még az 1920-as évekből származó Haarmann vágányok is találhatók, a hozzájuk tartozó forgócsapos váltókkal. Remélem ha egyszer felújítják a helyet, néhány ilyen pályaelemet elvisznek a szentendrei múzeumba!

KCSV és Muki csendélete.

A "távolabbi" (már hogy a Könyves Kálmán körúttól) régi csarnok, sarkában a 7121-es hógéppel.

Ez pedig a 7038-as Muki, a félhomályban kuksolva.

Kollégája, a 7061-es.

Ebben a "közelebbi" csarnokban is találtam fotóznivalót, a 1303-as kísérleti villamost, mely tulajdonképpen a KCSV7-esek előfutára volt.

A belső téren is már felfedezhetők a sorozatkocsiktól való eltérések, lásd az ajtók melletti, háromszög alakú lemezkorlátokat. Ezek kicsit olyan "bengálisak", lásd a belinkelt képen jobbfelé. Érdekes módon a középső ajtónál nincsenek ilyenek.

A tető-szellőzőcsatorna nyílásai is valahogy feltűnőbbek...

... ez a "pelenkázóasztal" pedig már tényleg arra utal, hogy itt nem egy átlagos ICS-ről van szó. Valószínűleg az elektronikus vezérlés elemeit rejti egyébként.

A műszerfal az eredeti és az új keveréke...

... kurbli helyett joystick-kel.

De menjünk tovább: ilyen a remiz nagyobbik csarnoka belülről.

Kukucs!

Beálló villamos, és az általa feltartott turistabusz.

Folytatás: Liget tér, plusztalanított Tátrák Kelenföldön, meg még ez-az


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra