Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 7.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

És eljött a július: a feltúrások követhetetlenek, időnként a buszok sofőrjei is eltévednek. Mindenesetre a Gellért térnek ezen a sarkán soha nem lehetett ennyi buszt látni eddig! (HÉV-et már igen, de az régen volt)

A megálló helye, talpfa- és oszlopmaradványokkal.

A Bartók elején közben már egész jól haladnak az új pálya építésével, és ahogy az látható, egy új "bútorváltó" is beépítésre került!

A teljesség igénye nélkül: az előkészített földalapra betonréteg kerül, arra egy másik, szilárdabb, erre bakokat tesznek, arra a síneket, az egészet körberakják rezgéscsökkentő célzatú gumival, majd vélhetően leaszfaltozzák az így kapott pályát. Ha minden igaz, a Nagykörúton is valami hasonlót csináltak. A képen éppen a sínszálak termithegesztését készítik elő.

Ismét a Móricz: az Imre herceg szobra körüli parkban ez az óra nem bírta már a nagy hőséget, és kidőlt :)

A Fehérvárira kanyarodó sín helye.

A 41-es hurkának egyetlen vágánya mellett a földben nyomai látszottak az egykor meglevő másik hurokvágánynak is: a kép közepén a rozsdától barnáló földrész arra utal, hogy fölötte valami rozsdás dolog, például sín volt!

Ezt a sínrögzítő csavart valamilyen teherautó alaposan belenyomta az aszfaltba!

Egy további szegecselt rácsoszlop.

Ez a "cikk-cakk" rácsoszlop a Villányi elején van, ő se mai darab, sőt!

És ami hihetetlen: a 61-es végállomásának felújításakor nem tűntek el az eredetileg mindkét irányban a Bartókra vezető sínek, csak leaszfaltozták őket! Itt egy vágány maradványai láthatók...

... itt pedig egy másiké, a közért előtt fordulóé.

Ráadásul ezek még középkarimás kerekű villamosokhoz való Haarmann-ikersínek voltak, azaz nem éppen újak!

Persze sok minden más is bújkált itt a föld felszíne alatt: az aluljáróval kapcsolatos földmunkák során régi házfalakra bukkantak: egt darabja a kép bal alsó sarkánál látható (a gödörre sréhen áll, a kép aljával majdnem párhuzamosan).

Valahol itt épül majd az aluljáró.

A támfalazást már meg is kezdték a mélyépítéshez...

A Bartók mozitól kifelé még csak az első betonréteget (lehet, hogy nem valódi beton) terítették rá. A kép közepén valaki éppen a második réteg falát alkotó fémgerendák rögzítését fúrja bele. A kitűzés során egyébként állítólag miliméter pontosan mérték ki mindennek a helyét, úgyhogy én reménykedem abban, hogy használható minőségű pálya lesz a végeredmény!

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra