Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 5.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Közben a Fehérvári utat is villamostalanították: nekivágtak az ideiglenes végállomás kialakításának.

Ez abból állt, hogy építettek egy új vágányt...

... az egyik meglevőt pedig leaszfaltozták megállóperonnak. Nem, nem fintorgok, biztos ebben is van valami logika :-)

És lőn sötétség!

Aztán teremté ember az aprókavicsot...

Békaperspektíva. Miközben a villamosra vártunk, egy BKV-s kocsiból mindenképpen rá akartak beszélni minket, hogy busszal menjünk, mert hogy a villamos még nem jár. Pedig akkor még másfél órán át közlekedett a 49-es...

Az utolsó villamos, ami végigment a Bartók Béla úti régi nagypaneles pályán, 49-es volt. Itt még éppen a Deák téri végállomáson várakozik. A felújítások alatt itt se fog villamos járni, mivel az 1980-ban itt elvágott kiskörúti vonalnak nincs más kapcsolata a villamoshálózattal, csak az, amit éppen szétszedni kezdtek...

Az utolsó előtti forduló az Etele téri végállomáson, aztán a Kelenföld remizben levő villamosok nem mozdulnak őszig.

Az utolsó (menetrendszerinti) villamos, ami még végigment a nagypaneles Bartók Béla úton, immár kocsiszínbe készül.

Csendélet. A Gellért téri megálló eddigi állapotának utolsó perceit láthatjuk: baloldalt már egy sárga villogós autó nekikezdett valami leszerelésnek...

A Móricz Zsigmond körtér helye pár nappal később. Szerencsére nem háború miatt néz így ki, pedig nagyon olyan ez a felfordulás...

A Fehérvári útról jövő vágány csonkja.

Fél busz :-)

Útszűkület.

A 7-es buszok ideiglenes megállója...

... illetve a Fehérvári úti villamosoké már üzemben.

Az itt balfelé eső vágányt a gyakrabban járó 18-as (18A, mert a "rendes" 18-as a vonal másik végén jár) és 47-es használja, a jobboldali újat a 41-es, ami sokat pihen itt.

Ugyanez távolabbról.

A 41-es végállomása az SZTK előtt: lehet, hogy hozzá kell szokunk?

Folytatás: a következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra