Hm, említettem már, hogy az ezres a kedvenc villamostípusom? Na jó, azt hiszem, már észre lehetett venni :) Mivel az imént belinkelt oldalon már többé-kevésbbé bemutattam a típust, most azonnal a tárgyra térek, azaz a szentendrei múzeumban készített képekre!
Sajnos az 1074-es az utóbbi másfél-két évben itt, a csarnok végében áll, ahol erős szembefény van a kocsi mögött látható ablakok miatt, így nehéz jó minőségben lefényképezni. A kocsi a három homlokablakos budapesti villamosforma kiteljesedése: a háromablakos orr-rész ugyan még lapos, de a kocsi oldalfala már csak kicsit görbül, és a tető se laternás, hanem dongaépítésű. Fényszóró még nem volt, a peronon az ablakon belül volt egy fényvető felszerelve. Az áramszedő kötele kívül volt vezetve.
A küllős kerék, és körülötte a jellegzetes életmentő keret.
Eredetileg természetesen ez a kocsi is acélvázasítva lett az FVV alatt, de 1991-ben visszaépítették olyanra (kinézetileg), amilyen majd' nyolcvan évvel korábban volt.
Az ütköző, a különböző kapcsolószerkezetek, és a légfék tömlői.
Az utastér, mely ma már egzotikumnak számít. Milyen furcsa: a fa belső nosztalgiamenetben "hűűha", forgalomban (UV pót) "na ne mááár" hatású :)
Az utastér a másik irányból. Az ablakok elé egyébként árnyékoló spalettákat lehetett húzni, ez egy olyan dolog, amit a mai villamosoknál is újra feltalálhatnának!
Az ablak fölötti kis szellőzőablak-sor és a belső világítás. A kép jobb szélén, a tetőn a kalauzcsengő bőrszíja húzódik.
A vezetőállás (eredetileg nem volt ülés, a járművezetők egy összehajtható kis széket vihettek magukkal, ha nem akartak állni) közepén a fékszelep látható, a jobboldali nagy kerék a kézifékhez tartozik itt is.
A fékkar helye kicsit közelebbről.
A BFZ 75 kontroller: a bal szélen a motorselejtező kapcsoló, középen a menetkapcsoló, jobb szélen pedig az irányválasztó kar.