Útvonal: Fehérvári út-Bartók Béla út-Krisztina körút-Margit körút-Török utca-Frankel Leó utca-Bécsi út-Vörösvári út
Megállók: Albertfalva kitérő-Andor utca-Kalotaszeg utca-Etele út-Bártfai utca-Dombóvári út-Bocskai út-Móricz Zsigmond körtér-Bertalan Lajos utca-Gellért tér-Döbrentei tér-Dózsa György tér-Krisztina tér-Mikó utca-Déli pályaudvar-Moszkva tér-Széna tér-Mechwart liget-Lukács fürdő-Kavics utca-Zsigmond tér-Kolosy tér-Nagyszombat utca-Nagyszombat utca-Selmeci utca-Margit kórház-Váradi Sándor utca-Vörösvári út-SZTK Rendelőintézet-Flórián tér
A járat pikantériája, hogy valami hasonló már közlekedett régebben, a hetvenes évek elején szüntették meg a 18-as villamos nagyon hasonló útvonalát, majd a kilencvenes években a némileg hasonló (bár hosszabb útvonalon közlekedő) 84-es buszt is. Újraélesztésének fő oka az, hogy egy ilyen járat az ezeken az oldalakon részletezett 9-es villamossal együtt el tudná látni a jelenleg fájdalmasan hiányzó budai észak-déli tömegközlekedési tengely szerepét a jelenlegi egyetlen, túlterhelt és a forgalmi dugók miatt csúcsidőben szinte használhatatlan 86-os busz helyett. Különleges ez az ötlet abból a szempontból is, hogy valószínűleg ez a legkönnyebben megvalósítható: mindössze a Margit körutat és a Frankel Leó utcát összekötő Török utcai szakaszt kellene kicsit átalakítani (váltók beépítése/felújítása, felsővezeték, hiszen a vágánykapcsolat megvan, még ha a váltók nem is üzemelnek mindkét irányban)! A vonalra igény lenne, hiszen a Moszkva térre Észak-Budáról eljutni fontosságához képest nem egyszerű (HÉV-vel, 60-as, 86-os busszal Batthyány-n átszállás 2-es metróra, esetleg Margit hídnál 4/6-os villamosra; mindkét átszállóhely zsúfolt), nem is beszélve a sokak által áhított dél-budai összeköttetésről! A 18-as jelenlegi, Moszkva tértől János kórházig tartó szakaszát kiválthatná egy kicsivel gyakrabban járatott 56-os villamos (amellyel egyébként gyakran "ütközött" forgalmilag eddig), vagy az idáig meghosszabbított vonalú 59-es, melynek így itt is hurokvégállomása lenne, ez lehetővé tenné, hogy ott szóló kocsis Tátra járjon, ez kihasználtságilag sokszor indokolt lenne (a jelenlegi kétkocsis szerelvény helyett).
A terv szűk keresztmetszete a Margit körút, ahol a 4/6-os villamosok jelenlegi csúcsidei követési időközeibe nehezen lenne beilleszthető még egy plusz járat. Ennek feloldására több lehetőség is látszik:
A jelenlegi 17-es villamos a továbbiakban "17A" jelzéssel közlekedne a Vörösvári út és a Margit híd között.
Leírás: Hamster
Ötletek: