A járat útvonalának vázlata
Útvonal: Műegyetem rakpart-Szent Gellért rakpart-Gróza Péter rakpart-Bem rakpart-Frankel Leó utca-Bécsi út
Megállók: Lágymányosi híd, budai hídfő-Pázmány Péter sétány-ELTE TTK-Petőfi híd, budai hídfő-Bertalan Lajos utca-Gellért tér-Rudas fürdő-Döbrentei tér-Ybl pavilon-Lánchíd-???-???-Batthyány tér-Bem tér-Margit híd, budai hídfő-???-???-???-???-Kolosy tér-Pacsirtamező út-???-???-???-Vörösvári út
Megjegyzés: Az új 9-es járat tulajdonképpen a budai felső rakpartra vezetett 19-es villamos és a jelenleg a Margit hídig közlekedő 17-es összevonása, melyre égető szükség lenne, mivel Buda észak-déli tengelyének áteresztőképessége rendkívül alacsony, és ez a jelenleg hasonló szerepet betöltő 86-os busz közlekedését lassítja (a busz menetideje csúcsforgalomban 40-50 perc, vagy még több, míg a villamos nem áll a dugóban!). Mindezeken túl javítaná a lágymányosi egyetemi és üzleti park megközelíthetőségét is, és kapcsolatot teremtene Dél-Pesttel az ott szintén megálló 1-es villamoson keresztül.
A vonal helye megvan, tervbe van véve, vagy régebben létezett is, az egyetlen új rész benne a Margit körút átszelése, ahol a vágányok a Bem rakpartról a Bem téren keresztül a Frankel Leó utcába fordulnak, és ott haladnak, amíg el nem érik a 17-es jelenlegi vonalát. Ez a keresztezés lehet szintbeli illetve aluljárós is, bár a Frankel Leó tengelyében jelenleg egy gyalogosaluljáró húzódik a körút alatt.
A 19-es és a 17-es vonalának
összekötése
A Bem téri keresztező autósforgalmat jelenleg is több lámpa fogja, így a villamos áthaladása biztosítható lenne. A Bem rakparton a villamos a part korlátja mellett haladna, a régi 9-es vágányok helyén, ahol most járda, parkoló és bicikliút van, ezek áthelyezhetőek lennének a jelenlegi úttest egyik sávjának helyére, a kiszélesített alsó rakpart forgalomelszívó hatása miatt. A Batthyány tértől a Gellért térig a jelenlegi 19-es vágányain haladna a járat, ott egy kitérő után jutna a Műegyetem rakpartra, ahol a Bertalan Lajos utca és a BME központi épületének bejárata között állna meg legközelebb. A Petőfi híd megállóhelynél aluljáró építése szükséges a 4-6 villamosokra való átszálláshoz; a járat ezután az ELTE új épületei előtt állna meg, majd befutna a Lánymányosi híd alá, ahol átszállási lehetőség van az 1-es gyorsvillamosra.
Leírás: Hamster