Másfél-két éve még rendszeresen voltak fennakadások a szegedi villamosközlekedésben, például nem tudtak elég kocsit kiadni a vonalakra, most viszont szinte minden héten érkezett valami újdonság a városba, jellemzően Tatra villamosok képében. Épp ideje volt hát leugranom a Napfény Városába, ahol ugyan épp köd és szürkeség uralkodott, de ez nem rontotta el a jókedvemet.
A Nagyállomáson rögtön ezzel a két Usgyival (a MÁV 6341 sorozatszámú orosz gyártmányú motorkocsijait becézik így a vasútbarátok) találkoztam. A pályauvar távolabbi végén két másik ilyen ikerjárgány is várakozott, arra utalva, hogy egyre többet életre keltenek belőlük Szentesen.
Az Indóház téren az 1-esen egy kétirányú Benga látványa fogadott, ...
... illetve a tárolóvágányon egy T6A2H szerelvényé, amit éppen akkor csatoltak szét. Egyébként mindig furcsának találtam, hogy a tároló nem a fel- és leszállóhely mellett volt, hanem a tér másik végében.
Első utam a remizbe vitt (ezúton is köszönetet szeretnék mondani az SZKT-nak szíves segítségükért!), ahol sorban lefotóztam a különböző állapotban lévő ex-postdami KT4-eseket. Itt a Prágában felújított 203-as látható az egyik csarnokban, ...
... míg a 204-es...
... és 205-ös a szabadban állt. Utóbbinak még az áramszedője sem volt feltéve a tetőre, annyira frissen érkezett. Utasforgalomban ekkor még csak a 200-as közlekedett.
A 206-os (ez potsdami pályaszám, bár van rá esély, hogy Szegeden is ezt kapja) még a helyben elvégzendő felújítás előtt áll, eredeti potsdami festésben, és német grafitivel borítva.
Szegény 807-es Bengáli a balesete óta itt áll, valószínűleg selejtezésre fog kerülni.
További újdonságot jelentettek a Rostockból érkezett B6A2 pótkocsik.
Ezek állapota első blikkre különbözött egymástól, ennek például nem nyitható ablakai voltak, ...
... míg a többin résre nyithatóak. Az NDK-ban valamiért alig voltak nyitható ablakok a tömegközlekedési járműveken, szóval ez a kocsi a fentebbi képen szinte luxuskivitelű.
Egy egész jó állapotban levő pót belseje, az ülések vázaival.
Az SZKT ezeket a kocsikat gépes (hajtott) kivitelűre tervezi átalakítani, ami szerintem egy izgalmas projekt!
Nem sokkal kevésbé izgalmas ennek a két kocsinak a sorsa: eredetileg Berlinben közlekedtek, majd egy műhelytevékenységet végző céghez kerültek Mitterwaldéba.
Ott álltak évekig, megőrizve NDK-s kinézetüket, mielőtt az SZKT megvette volna őket.
Ennek még a viszonylatkijelző rollnija (egyesek szerint "tekerős FOK-GYEM") is az eredeti.
Ha minden jól megy, ők is fel lesznek újítva. És ez még nem a sor vége: jönnek majd hasonló csuklósok Cottbusból is, egy részüket alacsonypadlós középrésszel tervezik ellátni (persze a normál nyomtávra átépítés mellett).
Következő oldal: pesti csuklós buszok, Mercedes Citaro, és persze (?) Tatra villamosok