Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Még mindig van új a Nap alatt: megint Szegeden II.
Járműparkfrissítés-megtekintés és nosztalgia, 2005. augusztus 13.

Előző oldal: nosztalgia- és műhelyvillamosok

A szegedi remiz újabban kezd úgy kinézni, mint valami kelet-német közlekedési vállalat telepe. Ez itt például a 244 037 pályaszámú Tatra, mely mindössze néhány nappal korábban érkezett Drezdából. Mókásak a fényszórói, engem a Trabantéra emlékeztetnek.

Ez nem "sima" Tatra T4-es, hanem egy olyan motor-mellékkocsi, melynek nincs állandó vezetőállása, csak egy lezárható pult.

Az előbbi kocsi testvére, 244 045. Voltaképpen a hetvenes évek második felében Pesten vendégeskedő próba T3-as után ez az első "gömbölyű Tátra", mely Magyarországra került. Az SZKT három ilyen (TB4D-MS) jelzésű kocsit vásárolt...

... melyek eddigre meg is érkeztek. A képen az utolsó, a 244 029 pályaszámú látható. Ezen túl még egy vezetőfülkés motorkocsi, a 224 046 pályaszámú is jönni fog. A négy kocsiból valószínűleg egy vagy két munkakocsi (tanuló/hókotró/síncsiszoló) lesz, a többi alkatrészbázisként fog szolgálni.

Ez se semmi: a normál nyomtávú rostocki T6A2 pótkocsi alá ideiglenesen méteres nyomtávú forgóvázakat tettek.

Hogy a Tátra-bemutató teljes legyen, itt van a két ex-berlini KT4 is, melyekből ki tudja, mikor lesz forgalmi jármű.

Őt még én se láttam eddig: ez a  volt cottbusi jószág "orozta el" az imént látott pótkocsi forgóvázait. Ez a kocsi is Prágában lett korszerűsítve, ehhez képest engem kicsit zavar, hogy nem kapott a potsdamiakhoz hasonló szögletes fényszórót, hanem maradt "gülüszemű".

A modernizált műszerfal.

A belső térrel még lesz egy kis munka...

... de alapvetően ez is olyan, mint az SZKT többi korszerűsített KT4-ese.

Hopp, egy cottbusi tájékoztatócetli :)

A postdami 206-os még mindig a felújításra vár...

... ahogy elnézem, egyelőre csak a visszabontás kezdődött el.

Drezdai forgóvázak. Figyelem: nem drezdai alvázak! Na jó, ez nem volt olyan jó poén, meg amúgy is csak kevesen értik :) Drezdában egyébként a normálnál kicsit szélesebb, 1450 mm-es nyomtávot használnak, de állítólag csak pár távolságtartó gyűrűt kell kiszedni, így adaptálhatók.

A 805-ös Bengáli viszonylag kései gyerek, hiszen 1974-ben építették...

... míg a 820-as a kétirányú Bengálik prototípusa volt 1963-ban.

Ez a nünüke itt egy önjáró tisztítógép. Elég érdekes azzal a két előrelógó csápszerűséggel :)

Az oldal utolsó szakaszát életképekkel gondoltam megtölteni. Itt például a 900-as (azaz a legelső) szegedi T6-ost láthatjuk Rókus pályaudvar előtt.

Bengáli a Kálvárián befelé jőve, már majdnem a Dugonics térnél.

Vadaspark kitérő, új festésű Bengálikkal. Már hogy a festés új, nem a Bengálik!

A nosztalgia villamos aznap egyébként nem csak a mi örömünkre mozgott, hanem délután az 1-es vonalon nyilvános nosztalgiajáratként is közlekedett. Hát, ilyet se látni Pesten! :(

A 818-as Bengáli napozik egy piros lámpánál való várakozás közben.

Még egy "új festésű" tuja...

... és még egy. Szeretem ezeket a nagyvárosias utcákat; remélem, hamarosan valami korszerűbb fog közlekedni rajtuk, mint ezek az "utasszálíltó-sínbontó gépsorok"!

A kecskési végállomásról éppen kihaladó 821-essel fejezem be a villamosos képeket. Írjam le megint, hogy milyen jól éreztem magam? Ez szinte magától értetődik ebben a városban :)

És ez már tényleg az oldal vége: mivel a nagyállomás éppen felújítás alatt áll, konténerből építettek ideiglenes várótermet, pénztárt, meg miegymást eléje. Ja igen, vécét is, emiatt az egész alkalmatosságot erős vécéillatosító-illat lengedezte be :)

Ennyi mára.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra