életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Még mindig van új a Nap alatt: megint Szegeden II. A szegedi remiz újabban kezd úgy kinézni, mint valami kelet-német közlekedési vállalat telepe. Ez itt például a 244 037 pályaszámú Tatra, mely mindössze néhány nappal korábban érkezett Drezdából. Mókásak a fényszórói, engem a Trabantéra emlékeztetnek. Ez nem "sima" Tatra T4-es, hanem egy olyan motor-mellékkocsi, melynek nincs állandó vezetőállása, csak egy lezárható pult. Az előbbi kocsi testvére, 244 045. Voltaképpen a hetvenes évek második felében Pesten vendégeskedő próba T3-as után ez az első "gömbölyű Tátra", mely Magyarországra került. Az SZKT három ilyen (TB4D-MS) jelzésű kocsit vásárolt... ... melyek eddigre meg is érkeztek. A képen az utolsó, a 244 029 pályaszámú látható. Ezen túl még egy vezetőfülkés motorkocsi, a 224 046 pályaszámú is jönni fog. A négy kocsiból valószínűleg egy vagy két munkakocsi (tanuló/hókotró/síncsiszoló) lesz, a többi alkatrészbázisként fog szolgálni. Ez se semmi: a normál nyomtávú rostocki T6A2 pótkocsi alá ideiglenesen méteres nyomtávú forgóvázakat tettek. Hogy a Tátra-bemutató teljes legyen, itt van a két ex-berlini KT4 is, melyekből ki tudja, mikor lesz forgalmi jármű. Őt még én se láttam eddig: ez a volt cottbusi jószág "orozta el" az imént látott pótkocsi forgóvázait. Ez a kocsi is Prágában lett korszerűsítve, ehhez képest engem kicsit zavar, hogy nem kapott a potsdamiakhoz hasonló szögletes fényszórót, hanem maradt "gülüszemű". A modernizált műszerfal. A belső térrel még lesz egy kis munka... ... de alapvetően ez is olyan, mint az SZKT többi korszerűsített KT4-ese. Hopp, egy cottbusi tájékoztatócetli :) A postdami 206-os még mindig a felújításra vár... ... ahogy elnézem, egyelőre csak a visszabontás kezdődött el. Drezdai forgóvázak. Figyelem: nem drezdai alvázak! Na jó, ez nem volt olyan jó poén, meg amúgy is csak kevesen értik :) Drezdában egyébként a normálnál kicsit szélesebb, 1450 mm-es nyomtávot használnak, de állítólag csak pár távolságtartó gyűrűt kell kiszedni, így adaptálhatók. A 805-ös Bengáli viszonylag kései gyerek, hiszen 1974-ben építették... ... míg a 820-as a kétirányú Bengálik prototípusa volt 1963-ban. Ez a nünüke itt egy önjáró tisztítógép. Elég érdekes azzal a két előrelógó csápszerűséggel :) Az oldal utolsó szakaszát életképekkel gondoltam megtölteni. Itt például a 900-as (azaz a legelső) szegedi T6-ost láthatjuk Rókus pályaudvar előtt. Bengáli a Kálvárián befelé jőve, már majdnem a Dugonics térnél. Vadaspark kitérő, új festésű Bengálikkal. Már hogy a festés új, nem a Bengálik! A nosztalgia villamos aznap egyébként nem csak a mi örömünkre mozgott, hanem délután az 1-es vonalon nyilvános nosztalgiajáratként is közlekedett. Hát, ilyet se látni Pesten! :( A 818-as Bengáli napozik egy piros lámpánál való várakozás közben. Még egy "új festésű" tuja... ... és még egy. Szeretem ezeket a nagyvárosias utcákat; remélem, hamarosan valami korszerűbb fog közlekedni rajtuk, mint ezek az "utasszálíltó-sínbontó gépsorok"! A kecskési végállomásról éppen kihaladó 821-essel fejezem be a villamosos képeket. Írjam le megint, hogy milyen jól éreztem magam? Ez szinte magától értetődik ebben a városban :) És ez már tényleg az oldal vége: mivel a nagyállomás éppen felújítás alatt áll, konténerből építettek ideiglenes várótermet, pénztárt, meg miegymást eléje. Ja igen, vécét is, emiatt az egész alkalmatosságot erős vécéillatosító-illat lengedezte be :) Ennyi mára.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||