életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
München, 2001 májusa
Tulajdonképpen nem villamost fényképezni mentem Münchenbe, amit az is bizonyít, hogy legalább kétszer annyi repülőgépet fotóztam le a környék kitűnő múzeumaiban, de azért nem bírtam nem elkattogtatni pár kockát a kék, illetve kék-fehér síndöcögényekre! A 2012-es motorkocsi a hatvanas évek végéről származik, típusjelzése P3.16. Kinézetre "bengális", de sokkal jobb annál. A mi ipari csuklósaink évtizedekkel korszerűbbnek néznek ki, ezek mégis halkabbak és jobban futnak! A kép egyben azt is demonstrálja, hogy amikor a t. magyarországi közlekedés- és várostervezők arról beszélnek, hogy bonyodalmas sétálóutcába villamost vezetni, akkor hülyeséget beszélnek (mint azt itthon egyébként a miskolci példa is mutatja).
Itt látható a szerelvény hátulról, a 3012-es csuklós pótkocsival (p3.17), mely megint csak az egyirányú Bengálikat (1100-asok) idézi. A villamos egyébként a jobb oldalon látható utcasarkon egy újabb kilencvenfokos kanyart vesz, éktelen csikorgások és különösebb tötyörgés nélkül.
Itt épp a 2104-es alacsonypadlós, aszinkron motoros járművet kaptam le. Ezt '90-91 környékén gyártották, a sorozat későbbi darabjait pedig '94 és '97 közt, tehát még elég újak. Egy újabb 21xx-es kocsi az Isar hídján a Landestag előtt. Kimondottan igyekeznem kellett, hogy a tuja ne rohanjon ki a képből. 2146, és újabb "horrorok": a két egyenesen haladó vágányra merőlegesen átmegy egy harmadik, ez oké, de közben van egy-egy kitérő jobbra és balra, illetve ugyanez a konfiguráció tükrözve megismétlődik a fényképező "háta mögött". És a villamosok mégse 5 km/h-val csattognak át rajta, bár tényleg lassítanak. Tanulság: egy pályát jól meg is kell építeni, hogy jól mehessen rajta a jó villamos!
2169 ugyanott, kicsit arrébbról nézve. A két egyenes vágány egy villamos-kőröndön megy át (a 17-es járat hurokvégállomása); a sínek minden irányban össze vannak kötve, a jelzők ennek megfelelően úgy néznek ki, mint egy karácsonyfa.
Az a bizonyos "villamos-körönd" a Maxmonument körül. A 2207-es a legújabb típus (R3; 1999-2000) a városban. A 2100-asok továbbfejlesztései, nagyon látványosak, és mennek, mint a meszes, úgyhogy ezt is csak hátulról tudtam lefényképezni...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||