Vissza a városba: 1963-as DÜWAG csuklós az 1-esen. A kocsik német eredetét jelzik a szögletes fényszórók.
Felsővezetékrengeteg a Marktplatz megállónál, a 3-as villamospótlóval, ugyanis éppen az se közlekedett, őszinte sajnálatomra.
A 6-os vonal, mely az erdőn keresztülvágva 8 kilométeres úton kanyarog fel egy fennsíkra, eredetileg szintén egy külön hegyivasút volt. Igazából olyan volt, mintha az úttörővasútat villamosították volna. Ez itt a felső végállomás az 51-es DÜWAG nyolctengelyessel, mely hegynek felfele induláskor mindig szépen kipörgött...
Ugyanő a belvárosi végállomáson. A bal szélen ezen felül Ícé is látható :-)
Ismét a 38-as pályaszámú kocsi, azt dokumentálandó, hogy ragyogó fehér festése milyen primán fotózhatatlanná tette délidőben :-)
A délután folyamán rá tudtam beszélni Ícét egy kis "lanovkázásra". Tudom, magyarul kabinos függővasútnak hívják ezt a járművet, de aki Csehszlovákiában látott először ilyet (márpedig a generációm nagy része ott), az már csak így hívja.
Ez a Nordkettenbahn, mely a korábban már látott Hungerburgbahn fölül indul fel a kétezer méter feletti platóra...
... hogy aztán onnan egy másik lanovkával még magasabbra emelkedhessen a turista!
A középső átszállóhely felülről nézve. A háttérben, mélyen alattunk az innsbrucki nemzetközi reptér betonja is látható!
A már látott 82-es Stubaitalbahn-kocsi ismét a belvárosi végállomáson, mely a főpályaudvari végállomás szerepét vette át az átépítés idejére. Ennek megfelelően ideiglenesen elvesztett vágányokat is bőven lehetett látni a környéken.
Hazaindulásunk reggelén még sikerült lefényképezni ezt a '66-os Lohner...
... illetve ezt a '62-es ex-bielefeldi DÜWAG hattengelyest is.
Mutatóba egy trolibusz: elég keveset láttunk belőlük, a szállásunknál járó trolivonalon leginkább áramszedő nélküli buszokkal találkoztunk. A hírek szerint lehet, hogy meg is szüntetik a hálózatot.
Búcsúzóul még egy Lohner hattengelyes. Gyönyörű ez a város, nem csak a villamosok miatt javasolt a meglátogatása!
A hazefele vezető út egésznapos vonatozást (Innsbruck-Bischofshofen-Selzthal-Leoben-Wien Meidling-Wien Westbahnhof-Budapest) jelentett szépséges tájakon, a legkevesbé sem légvonalban. És közben még ilyen fogaskerekű kisvasutat is láttunk az ablakból :-)
Ezúton szeretnék ismét köszönetet mondani Ícének, hogy rábeszélt az útra, illetve, hogy meg is szervezte azt!