Ez egy modern elővárosi szerelvény, van egyfajta kinézete neki is!
A főpályaudvar tipikus, háború utáni német főpályaudvari épülete. Több főútvonal is átmegy alatta egyébként, az egyik egy alagútba torkollik, mely az Altstadt (Óváros) alatt húzódik. Itt nincs villamos a felszínen, mind U-Bahn-ként halad a föld alatt.
És ugorjunk egyet: ez már az Állatkert megálló, itt bújik elő a föld alól a városi vasút.
Az Állatkert azért érdekes, mert egy nem kimondottan tipikus városi közlekedési eszköz figyelhető meg mellette: a Rajna fölött áthaladó kabinos függővasút (lanovka). A keresztben látható híd a Zoobrücke. Ez egy pihenőövezet: az egyik oldalon ugye az állatkert van, a másikon egy fürdő és egy hatalmas park (benne gyerekvasút és libegő!), mellette pedig a vásárváros. Ki van ez találva!
És megint délebbre vagyunk a folyó mentén, a Deutzer Freiheit-nál. Érdemes megfigyelni a túlemelt ívet, mely kimondottan jellemző a hálózatra. A háttérben egy közel ezer éves román templom tornyai is kikukucskálnak a fák közül.
Neumarkt: fogjuk rá, hogy az itteni Deák tér - nem főtér, de közlekedés szempontjából mégis az. Ide fut ki az egyik legfontosabb sétálóutca, ezer üzlet és bank van mellette. A tér közepe a villamosoké és buszoké, na és persze a fáké - Köln az egyik legtöbb zöld területtel rendelkező város Németországban!
Ez a villamos se mindennapian néz ki!
Ugorjunk: Ubierring, a 15-ös járat végállomása. Hurokvégállomás természetesen.
Itt kicsit megnézhetjük közelebbről is ezt a bizonyos "Stadtbahnwagen B"-t, mely igazából nem egy típus, hanem egy jelleg, melyet huszonvalahány éven át gyártottak, más-más kialakításban, más-más gyárban.
A belsejük kimondottan tágas ahhoz képest, hogy kétszer két ülést is találunk benne!
Az Ubierring (ez még mindig a Ring) végállomás egyrészt hurok, másrészt egyenesen is át lehet menni rajta - itt halad át az egyik villamosvonal Bonn felé ("Rheinuferbahn"). A képen egy különjárati kocsi (valószínűleg kocsiszínbe ment).
Kavalkád.
Bonner strasse a Chlodwigplatzról (igazából a villamosról) fényképezve. Itt 2002 augusztusának utolsó napján ment el az utolsó villamos, tehát egészen frissen van "elveszve". Ha minden igaz, ez a vonalrész nem igazán volt kihasználva, ugyanis egy olyan jómódú környékre vitt, ahol már nem túl sokan szállnak villamosra...
A Barbarossaplatz szintén egy jeles hely, hiszen több irányból közelítik meg a villamosok, és többfele hagyják el. Ez az egyik irány...
... ez pedig egy másik, a körúti. Ez is Stadtbahnwagen B, modern ajtókkal (1976 és 1995 között volt idő mindenféle változtatásra, átépítésre, így van pár verzió).