Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Egy csendes hétköznap délután képei (2001. szeptember 20.)

Szeptember huszadika nem különleges nap, legalábbis a tömegközlekedés szempontjából. Egyszerűen csak elindultam munka után, hogy körülnézzek Zuglóban.

A 70-es troli vonalán ezen a héten csuklósok (Ikarus 280 GVM) jártak, mivel utasszámlálás ("knorrozás") volt, és az ehhez szükséges berendezések, melyek a légrugó terhelése alapján számolják, hogy hányan utaznak a járművön, nem találhatók meg a normális esetben itt közlekedő Ziu-9-eseken. Jól néztek ki a nagyobb buszok ezen a kis helyen!

3216-ra lassan ráalkonyodik az Erzsébet királyné útján. A 63-as vonal másfél héttel a fénykép készülte után szűnyt meg (illetve alakult át 3-assá), onnantól kezdve már csak a 69-esen láthattunk itt UV-kat.

A leendő 3-as villamos megállója eközben jó ütemben épül az Örs vezér terén.

A tér túloldalára vezető vágányok is készen voltak. Egy hónapja még így nézett ki a környék.

Ha az itt látható kitérő helyére beépítik az egyenes vágánydarabot, akkor a villamosok már két irányban is áthaladhatnak a téren.

A zuglói oldali megállót még aszfaltozták.

Közben a HÉV-végállomás harmadik vágányán is utascsere folyt. Jobban örültem volna, ha egy Törökőr fele továbbmenő teherszállítmányt kapok el ugyanitt :)

A Kerepesi utat keresztező vágányok, ...

... és a HÉV-villamos vágánykeresztezés.

A HÉV vágánya sajnos már felsővezeték nélkül folytatódik Törökőr irányába...

Tetszik, hogy burkolatlan vágányokat építettek ide, ezzel remélhetőleg elejét veszik annak, hogy mindenki a villamos előtt sétálgasson!

A frissiben felújított, még bejáratós Nagy Lajos király úti villamosvágányokat is ki akartam próbálni, ehelyett belebotlottam egy UV-dugóba.

Szegény 3897 valamiért nem tudott továbbmenni. Nagy gond nem lehetett, mert a helyszínre érkező műszakiak fél perc kapcsolgatás után elindultak Zugló kocsiszín felé a járművel, így a forgalom is elindulhatott.

A műszakosok Csepel műhelykocsija úgy távozik, mint aki jól végezte dolgát. És hát jól is végezték :-)

Ezután hazafelé vettem az irányt, de a Hungária-Erzsébet királyné sarkon még sikerült elkapnom egy szedőkiugrást: a "különjárat" feliratú csuklós troli túl nagy lendülettel lőtt ki a végállomásról, a "csápjai" kiugrottak a munkavezetékről, és egy kis macarenazás után megálltak félúton ég és föld között. Szerencsére a felsővezetékrendszer nem sérült meg...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu