Aki átnézte ezeket az oldalakat, tudhatja, hogy a kedvenc utasszállítóm a Tu-154B2. Egyrészt kellően méltóságteljes a kinézete, másrészt van benne erő, harmadrészt egy ilyen géppel szakadtam el először a földtől. A képeken a Malév HA-LCG lajtromjelű "Nagyvasa" (ez a Tu-154 egyik beceneve) látható, melyet a ferihegyi skanzenben lehet megtekinteni.
A gép kívülről
Az utastér
És
a legérdekesebb: a pilótafülke kivesézve
A gép mellett ez a tábla áll, a "Tuskó" (egy másik becenév) legfontosabb adataival.
A gép orra meglehetősen áramvonalas, azt sugallja, hogy ez a gép szeret gyorsan repülni. És ez így is van!
A szárny fölötti vészkijáratok. Az egyik nyitva van, szellőzésképpen (a képek egy kimondottan forró nyári délutánon készültek, ez a fényviszonyokon is látszik).
A farokrész különösen akkor tűnik monumentálisnak, ha az ember beáll a vízszintes vezérsík alá.
A három Kuznyecov NK8U hajtómű, illetve ezen a képen ugye csak kettő látszik :-)
A hat kerékkel szerelt főfutó az erősen nyilazott szárnyon levő futóműgondolával. Az előtérben a fékszárnyat, ívelőket mozgató mechanizáció áramvonalazott takarógondolái láthatók.
A gép oldala szokásosan tele van műszerek
mintavevő pontjaival, be- és kiömlőnyílásokkal, csatlakozók fedőlapjávall.
A Ferihegyen kiállított gép csomagtérajtaja napközben nyitva van, egy TA-6 típusú segédhajtómű látható a nyílásban, ez normál esetben a gép farkában található.
Az APU (auxillary power unit) adattáblája.
"Stairway to heaven": beszállás! A képen csak sejteni lehet, hogy mennyire alacsony ez az ajtó, pedig tényleg nagyon az, el is terjedt a mondás, miszerint "a Tu-154 előtt mindig fejet kell hajtani".
Beszállás után a konyhával találjuk szemben magunkat, illetve egy vészkijárat/rakodóajtóval.
A sztyuvik "parancsnoki központja".
Az utastér első szekciója hátulról nézve.
Az egyik szárny fölötti vészkijárat ajtaja.
Az utaskísérő-hívó gombok, illetve a levegőbefújók az ülések fölötti konzolon.
Az utastájékoztató tablók, szemben a pilótafülke ajtaja látszik.
Újabb tábla az egyik tárolórekesz faján. A gépet eredetileg elég bőségesen látták el a vízreszállás után szükséges mentőeszközökkel, például a futóműgondolák végei is mentőtutajokat rejtettek, ezeket később kiépítették.
Folytatás: a pilótafülke kivesézése