A Tu-154B2, kicsit közelebbről I.

    Aki átnézte ezeket az oldalakat, tudhatja, hogy a kedvenc utasszállítóm a Tu-154B2. Egyrészt kellően méltóságteljes a kinézete, másrészt van benne erő, harmadrészt egy ilyen géppel szakadtam el először a földtől. A képeken a Malév HA-LCG lajtromjelű "Nagyvasa" (ez a Tu-154 egyik beceneve) látható, melyet a ferihegyi skanzenben lehet megtekinteni.

    A gép kívülről
    Az utastér
    És a legérdekesebb: a pilótafülke kivesézve

    A gép mellett ez a tábla áll, a "Tuskó" (egy másik becenév) legfontosabb adataival.

    A gép kívülről

    A gép orra meglehetősen áramvonalas, azt sugallja, hogy ez a gép szeret gyorsan repülni. És ez így is van!

    A szárny fölötti vészkijáratok. Az egyik nyitva van, szellőzésképpen (a képek egy kimondottan forró nyári délutánon készültek, ez a fényviszonyokon is látszik).

    A farokrész különösen akkor tűnik monumentálisnak, ha az ember beáll a vízszintes vezérsík alá.

    A három Kuznyecov NK8U hajtómű, illetve ezen a képen ugye csak kettő látszik :-)

    A hat kerékkel szerelt főfutó az erősen nyilazott szárnyon levő futóműgondolával. Az előtérben a fékszárnyat, ívelőket mozgató mechanizáció áramvonalazott takarógondolái láthatók.

    A gép oldala szokásosan tele van műszerek mintavevő pontjaival, be- és kiömlőnyílásokkal, csatlakozók fedőlapjávall.

    A Ferihegyen kiállított gép csomagtérajtaja napközben nyitva van, egy TA-6 típusú segédhajtómű látható a nyílásban, ez normál esetben a gép farkában található.

    Az APU (auxillary power unit) adattáblája.

    "Stairway to heaven": beszállás! A képen csak sejteni lehet, hogy mennyire alacsony ez az ajtó, pedig tényleg nagyon az, el is terjedt a mondás, miszerint "a Tu-154 előtt mindig fejet kell hajtani".

    Az utastér

    Beszállás után a konyhával találjuk szemben magunkat, illetve egy vészkijárat/rakodóajtóval.

    A sztyuvik "parancsnoki központja".

    Az utastér első szekciója hátulról nézve.

    Az egyik szárny fölötti vészkijárat ajtaja.

    Az utaskísérő-hívó gombok, illetve a levegőbefújók az ülések fölötti konzolon.

    Az utastájékoztató tablók, szemben a pilótafülke ajtaja látszik.

    Újabb tábla az egyik tárolórekesz faján. A gépet eredetileg elég bőségesen látták el a vízreszállás után szükséges mentőeszközökkel, például a futóműgondolák végei is mentőtutajokat rejtettek, ezeket később kiépítették.

    Folytatás: a pilótafülke kivesézése


    Vissza a nyitóoldalra
    A készítőről
    vagy
    Levelet írhatsz...