A még repülő (vagy legalábbis javításra váró) Trénerek
Ezeken az oldalakon a még repülő Trénereket örökítem meg. Sajnos még nem mindegyik gépről van fényképem, de ez remélhetőleg változni fog - minden segítségnek örülnék ezzel kapcsolatban!
HA-TRA:
adatok
A HA-TRA a miskolci repülőtér hangárjában
Ifj. Baróczy János felvételei
A HA-TRD a péri repülőtér hangárjában
Pulai Zsolt felvételei
A HA-TRM a farkashegyi repülőtéren
A Walter-Minor WM-6-III motor, és a merev
(nem behúzható) főfutók
A repülőgép kabinjának részletei
A HA-TRL Farkashegyen, illetve a budaörsi
nagyhangárban, 2001-es (újból-) újbóli üzembe állítása alkalmával. A bal
felső kép Jeszenszky Sándor felvétele.
Az első ülés műszerfala, a gáz-, keverék-
és trimmkar baloldal, és a fékkar jobb oldalt.
A HA-TRT a budaörsi repülőtér nagyhangárjában,
javításra várva. A gép egy Z-326-os, az első ülésből kell vezetni. A hátsó
kezelő- és kormányszervek ki is vannak építve, ezért ott csak utas ülhet.
A megmaradt műszerfalból a műhorizont ki van építve.
A HA-SAC Budaörsön 2001 decemberében.
A gép egy együléses, kikönnyített, műrepülésre specializált változat (Z-526A)
volt, de már elfogytak a műrepülhető órái, így csak talpon repülhet. Leginkább
vontatásra használják. A képeken a gép motorja hiányzik, viszont jól látható,
hogy a kabin oldalra nyílik.
A HA-SAM Farkashegyen 2000 októberében
A HA-SAM a 2000. augusztus 20-i esztergomi
repülőnapon
A HA-SAM a budaörsi nagyhangárban
A HA-SAU 2001 nyarán és telén a budaörsi
nagyhangárban; felső sor: balra a szárnybekötés, jobbra a fülkét és a motorteret
elválasztó tűzfal, és a motortartó bak. Alsó sor: a törzs alja megbontva,
keresztben a szárnyfőtartó és a futó rögzítési pontja, a kormányzás tolórúdjai,
a fékszárny mozgatómechanizációja.
Balra: a HA-SAU a 2000. augusztus 19-i
mátyásföldi repülőnapon; jobbra: a motor gyári táblája
A HA-SAV Farkashegyen
Jeszenszky Sándor felvétele
Balra: Budaörs, 2001. júniusa; jobbra:
a motor leszedett borítással
Balra: a pitot-cső, jobbra: a külső üzemanyagmennyiség-mérő
A HA-SDE elülső és hátsó műszerfala.
Balra: A HA-SDF Budaörsön; jobbra: pihenő
Farkashegyen
Balra: az automata légcsavar, jobbra:
a bal szárnytőbe épített olajhűtő
Jobbra: a gép a 2001. augusztus 25-i siófoki
repülőnapon
Balra: a gép M-137A motorja; jobbra: a
szárnyba szerelt üzemanyagmennyiségmérő
A leszállás közben megsérült, és ezért
javításig szétbontott HA-SDG Budaörsön. Balra: a törzs rácsszerkezete,
azaz a repülőgép tulajdonképpen "csontváza". A gép farka van felül, a szárny
főtartó-keresztrúdja is jól látható alul. Jobboldalt a gép szárnyai, szintén
erősen megbontva.
A gyűjtemény remélhetőleg a jövőben nőni fog, és nem csak azért, mert eljutok végre azokhoz a Trénerekhez is, amelyeket eddig nem láttam, hanem amiatt is, mert újabb nagyjavított gépek kerülnek vissza a működőképesek közé...