A Mig-17PF egy gyors, fordulékony,siklásban hangsebességet elérni képes masina volt.
Az ő levegőbeömlője nincs letakarva, látszik a radar kúpja. Egyébként csak most esett le nekem, hogy voltaképp az egész Mig sugárhajtású sorozat megvolt makettben, csak összetört az idők folyamán. Talán a sok velük való foglalkozás miatt van ma is a kezemben a vonalvezetésük...
Mig-15UTI, a Mig-15 kétüléses változata. Elég turcsi egy jószág :)
És a "nagyapó", a Mig-15. A két vörös gyűrű az 1968-as csehszlovákiai hadműveletek idején volt felfestve a gépek farokrészére.
Ugyanő szemből.
Az L-39 "Albatrosz" szerintem a legszebb vonalvezetésű repülőgép, ami valaha is a légierőnkben szolgált! Ezzel persze biztosan sokan nem fognak egyetérteni, de nem baj :)
Furcsa, hogy ezek a masinák csak a kilencvenes években kerültek hozzánk, az ex-NDK hadseregéből, magunktól nem is vettünk volna, igaz, nem is volt saját vadászpilóta-képzésünk...
A masina szemből.
Az L-29 "Delfin" az imént látott "Albatrosz" elődje. Egy nagyon aranyos formájú kiképzőgép, illik rá a neve!
A "Delfin" bumszli orra szemből. Egy ilyen gépet láttunk repülni 2001-ben Hradec Kralovéban, nagyon örültem neki!
Na igen. Ez itt egy Mig-21, melyről sose tudom megállapítani, hogy Bis vagy MF változatú...
Ugyanő még mindig majdnem szembefotózva a Nappal.
Ez már egy egy számmal nagyobb "kályhacső", a Szuhoj 22M3 felderítő- és csatagép.
Zord külseje zord pusztító képességeket rejt, melyre a Magyar Légierőnek úgy látszik nem volt szüksége, hiszen a kilencvenes években leselejtezték a típust.
És a Mig-sor itt jelenlevő vége, a változtatható szárnynyilazású Mig-23-as vadászgép. Furcsa földi beállása folytán nevezték el "Kajlának", és mi tagadás, tényleg mintha minden lógna róla...
Az általános iskolában és gimnázium idejében imádtam ezt a gépet rajzolni, akkoriban írt regény-próbálkozásaimban is ilyennel repült a főhős :)
Ugyanő hátulról, hidegen ásítozó hajtómű-kiömlőnyílással. Azért tulajdonképpen örülök, hogy néha láttam még úgy a típust, hogy ugyanezen a "lukon" az utánégető lángjai csaptak ki...
A Mig-sor visszafelé, azaz tulajdonképpen időrendben. A fehér járda újdonság, ebből is látszik, hogy fejlődik a múzeum: amikor először itt jártam, még a fűben téblábolhattunk, amerre akartunk. Talán mostanában elkezdenek odafigyelni erre a szép gyűjteményre!
És egy utolsó pillantás a "kályhacsövekre" a belülről is megnézhető (bár ez messze van az eredeti állapottól) Il-18-asból...