Visszafelé, a bejárat irányába nézve...
Az Il-14 a Li-2 utáni utasszállító-generáció tagja:...
... már orrkerekes, nagyobb teljesítményű, többen beleférnek...
Egy An-26-os. Annak idején ennek a belsejében is jártam, most pedig arra várok, hogy egyszer repülhessek eggyel :)
A cseh Super Aero 45 egy négyszemélyes, kétmotoros kis gép, testvére a budapesti repülőmúzeumban áll. Ezt a példányt pár éve hozták rendbe itt Szolnokon, és nagyon szépre sikeredett. Jó lenne repülni látni egyszer!
A repülőgép egyébként kicsit olyan, mintha egy második világháborús romboló kicsinyített változata lenne, ettől olyan játékszerű a kinézete...
A műhelyként szolgáló fészerben ez a terepjáró is ott állt, sajnos az autókhoz nem értek, ezért nem írok típusjelzést.
Na őt viszont felismerem: ez egy Polikarpov U-2, vagy ahogy később hívták, Po-2 ("podvá"). Egy testvérével repültem is Budaörsön, érdekes volt, élményszámba menő, bár azt hiszem a nyílt kabinú repüléshez túl nagyra nőttem: túlságosan kilógok a plexi mögül :)
Ez az Il-2 45 évet pihent a Balaton iszapjában, mielőtt rátaláltak volna. A faszerkezetű részek elégtek-elrohadtak a vízben, a fém viszont megmaradt. A képen csak a motor és az első kabin látható a szárnyközéppel, de így is sejthető, hogy egy tiszteletet parancsoló méretű masináról van szó!
Az An-24 a már látott An-26 elődje volt: míg utóbbi a teherszállításra lett specializálva, ez utasszállító volt. Nálunk már egy se repül belőle, de anno ez volt a kormánygép is.
Elég jellegzetes Antonov-kinézete van...
A Tu-134-est sem kell bemutatni; a Malév első sugárhajtású utasszállítója volt, külföldi légitársaságok színeiben ma is lehet látni Budapesten. Bár nem is annyira látni érdemes, mintsem hallani: nem egy lopakodó :)
Az üvegezett orrkúpban való utazásról álmodoztam egész kiskoromban. Sajnos nem nyílt rá lehetőségem...
És itt indul a Mig-sorozat. A bemutató némileg logikátlan lesz, hiszen nem a legidősebbtől halad a legújabb felé, de remélem megbocsátható ez az elrendezés, ami abból ered, hogy így sétáltunk végig a kiállított gépek között :)
A fentebbi képen és ezen is a Mig-21 F13 alverziója látható, ez volt az első, a hangsebesség kétszeresének megfelelő sebességet elérni képes gép a Magyar Légierőben. Szerették is, bár nem volt egy túlelektronizált, túlfinomkodott valami! Vagy pont ezért szerették?
Ez itt egy kétüléses Mig-21U a régi fémszínű kinézettel.
Ez pedig egy modernebb, terepszínű festésű kétüléses.
A Mig-19 volt az első, huzamosabb ideig a hangsebesség fölött haladni képes vadász a magyar légierőben, egyébként pedig már a "rakétás" korszak képviselője.
Ebből a szögből látszik, hogy a farokrésze hogy kiszélesedik az ott található két hajtómű miatt.
Majdnem szemből: a letakart levegőbeömlő
közepén és fölötte is radarantennák voltak, az adó és a vevő.