Május eleje a reptéren II.

    Előző oldal

    Következő helyszín: a farkashegyi majális. Ezt én nem találtam annyira vonzó rendezvénynek (sok a kordon, sok az ember), de legalább lefényképeztem a HA-TUT lajstromú Cessnát, mely talán két héttel korábban érkezett az országba.

    Na, itt van a sok ember, akikről beszéltem, alig látni a starthelyet tőlük :)

    A farkashegyi majálisok régebben szervezett bemutatóprogramú repülőnapok voltak, tavaly óta azonban már csak egyfajta nyílt napot rendeznek, ahol az érdeklődök piknikelhetnek a fűben, nézelődhetnek, sétarepülhetnek. Farkashegy továbbra is az egyik legkellemesebb hangulatú és fekvésű sportrepülőtér, de azért sajnálom, hogy ennyire nagy a pénzhiány!

    Újabb poszterkép: Góbé csörlés közben. Tuti háttérkép, mivel a baloldali, viszonylag üresebb részen elférnek a Windows ikonjai, és a színek is kimondottan szempihentetőek :)

    És egy másik csörlés...

    Ismét Budaörs, három nappal később. A vitorlázó műrepülő keret vontatógépének, a HA-SAU-nak földi balesete óta ezt a Z-142-est szoktam látni vontatmánnyal. A háttérben jobbfelé azok az áruházak láthatók, melynek felépítésével elérték, hogy a budaörsi pályák felülete csökkent :(

    Kétfedelűek egymás közt: a már (sokszor) látott Po-2 két Ancsa szárnya közt...

    Ugyanő oldalról, Badó barátommal.

    Az öreg biplán hátsó pilótafülkéje. A botkormány épp ki volt szerelve, mivel a felvétel készítése előtt és után ejtőernyősugratásra használták a gépet. Nincs túlműszerezve az "öreg": középen a felső sorban magasságmérő, iránytű, elfordulásjelző, alul sebességmérő és varió. A középkonzoltól  balra a gyújtáskapcsoló, jobbra alul fordulatszám, fölötte ???.

    Ez pedig Veres Zoltán Szuhoja, éppen hazaérkezett valahonnan, talán pont a pipishegyi repnapról...

    A már említett "Taifun". Kicsi gép, de akkora hangja van, hogy a reptér összes többi masináját állva hagyja decibelek terén!

    A műszerfala meglepően komoly! (Bár rádiónavigációs műszerek terén nem túl erős)

    Egy másik motoros vitorlázó: a CentroPlane új Motorfalke-ja. Szép sárga madár, csillog-villog...

    ... a műszerfala viszont célratörően egyszerű.

    Egy érdekes meglepetés: Veres Zoltán régi, lejárt bérleti szerződésű Szuhoja mellett új gépe is látható volt, utóbbi a számomra viszonylag ismeretlen hangzású Technoavia SP-91 névre hallgat. Elég robosztus gép, ehhez képest viszont meglepően törékenynek tűnik a farokfutója! A Technoavia egyébként úgy tűnik, hogy a Jakovlev és a Szuhoj egyfajta utódcége, az előbbi cégeknél dolgozó tervezők tudásának üzleti alapokra helyezése. Legalábbis az SZM-94 a Jak-18T korszerűsítése, míg az SZM-55 a Jak-55-é... Bár bevallom, mindennek nem tudtam a neten utánanézni; az is lehet, hogy ezek más cég gyártmányai...

    Őt viszont már ismerem, és be is mutattam párszor az oldalaimon: a nemrég felújított HA-SAV lajstromú Zlin "Tréner", szárnyvég-póttartályokkal.

    A HA-JDL egy IAR-823 típusú, román gyártású repülőgép, mely - ha jól tudom - épp eladó. Érdekes gépnek néz ki, talán egyszer majd a levegőben is láthatom, mert eddig csak a földön volt hozzá szerencsém.

    Kanyec filma :)


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe