A tavasz utolsó hónapjával együtt végre beköszöntött a jó (=repülő) idő is, amit már nagyon vártam. Repülési lehetőséget sajnos nem hozott ez a hét, de fotózásit azért igen, ennek eredménye látható itt. Első megállóhelyünk a budaörsi repülőtér.
Kezdjük egy veteránnal: a Gold Timer Alapítvány Po-2-esével, melyet éppen egy szolnoki repülésre készítettek fel, minek köszönhetően kicist beleshettem a motor mögötti részbe.
Ugyancsak Szolnokra készült a Li-2 "Teve" is, mely nem sokkal előtte ment át az összes ellenőrző repülésen és vizsgán. Ez a kép posztertémának adta magát, így a kattintás után feljövő változat felbontása is 1024*768 - be lehet tenni a desktopra háttérnek...
A feltámadt kétmotoros hátulról. Méltóságteljesen terpeszkedik el a fűben. A nyers fémfelület miatt a napfényben úgy csillogott-villogott, hogy bele lehetett vakulni :)
A frappáns megoldású fedélzeti fellépő-létra, melyet odagurítható lépcső helyett lehet használni.
Az utastér, utasokra várva.
A Po-2 lassabb, mint kétmotoros társa, ezért ő hamarabb elindult Szolnokra. Itt éppen a motorpróbázása folyik, hatalmas füstöléssel kísérve.
Kicsivel később a Li-2 motorjai is életre keltek: előbb a baloldali...
... majd a jobb. Volt itt is füstokádás jópár másodpercig!
A motor- és egyéb ellenőrzések után a fémmadár meglepő fürgeséggel sarkon fordult...
... kigurult...
... nekifutott...
... gyorsult....
... és elemelkedett! Mit mondjak, szerettem volna rajta lenni!
A "Teve" egyébként meglepően jól emelkedett, legalábbis azokhoz a gépekhez képest, amelyeket itt látni szoktam.
Itt két másik gyönyörűség látható: a HA-SAM és HA-SDE lajstromú Zlin "Trénerek". Előbbi egy Z-526F, utóbbi Z726-os.
És ő is Zlin, igaz, más feladtra tervezték: egy Z-37A "Cmelak" munkarepülőgép.
A sárga színe miatt feltűnő szerkezet dolgozni szállt fel: május elseje lévén reklámtranszparenst vontatott a város fölött. Az áthúzás célja az volt, hogy a mögötte lebegő kötéllel elkapja a földön megfelelően előkészített reklámhordozó felületet.
A feladat nem egyszerű, első körből nem is sikerült, így a sárga madár újra jött...
... és ezúttal sikerrel járt: a kötél beakadt, és emelkedés közben már a transzparens is jött. Az előtérben egy "Taifun" típusú, félig motoros, félig vitorlázó gép látható.
Snitt. A Cmelak nemsokára visszaérkezett "bevetéséről"...
... és miközben alacsonyrepülésben ledobta a traszparenst, még egy egész hatásos képet is tudtam készíteni róla!
Közben hatalmas kisgépes mozgás is volt: ez itt a HA-JDW jelzésű Mooney. Azt mondják, hogy egy gyors és kényelmes gép, nekem még sajnos nem volt hozzá szerencsém. Mögötte éppen a D-EBCD jelzésű Piper száll fel, vele már viszont többször is repültem.
Folytatás: a farkashegyi majális, valamint további Po-2 és egyéb budaörsi képek