2001 őszen se jártam kevesebbet Fahegyen, mint előző évben, mégis azt vettem észre, hogy elfeledkeztem az életképek megörökítéséről. Pedig amilyen vacak helyzetben a magyar sportrepülés van, lehet, hogy egyszer még archív célokra jók lehetnek... Következzék néhány pillanat egy budapest környéki sportreptér életéből...
A vitorlázókat vontató "Cmelak" éppen visszatér a következő vontatmányért. Ez általában bezuhanás jelleggel történik, hiszen üzemeltetési szempontból az az előnyös, ha az előző vontatmány leoldása után a vontató minél hamarabb újra a földön van, egyrészt, hogy ne pöfögjön el sok benzint, másrészt hogy indulhasson a következő vitorlával. A gép után látni (itt nem) lehet a vontatókötelet...
A repülőtéren két klub is üzemel, ezek párhuzamosan használják a pályát: egyik aggregát (csörlő) az egyik szélen, másik a másikon. A távolabbi mellől így néz ki a reptér a hangárokkal...
... gépállóhelyek, tankoló...
Egy Góbé éppen leszáll.
Ez az Astir a kép készítése előtt pár nappal lett berepülve.
Megint Góbé.
Ez egy majdnem-motorosgép, egy TL96 Star.
Ez pedig egy Motorfalke, egy motoros vitorlázó.
Na itt van az előző előtti képen látható ultrakönnyű, amint két hölggyel a fedélzetén éppen induláshoz készülődik.
A vitorlázók csörlésénél használt kötelet általában kimustrált kocsikkal és/vagy traktorokkal szokták begyűjteni és visszavinni. Néha aztán van traktor-ralli :)
Starthely, emelvénnyel, rádióantennával, és persze egy Góbéval. Ez az a hely, ahol állandóan lemaradok arról, hogy kipróbáljam a vitorlázórepülést egy iskolakör erejéig :)