Rušňoparáda 2017: Mozdonyparádé Kassán (1)

A villanyműhely nem volt része a programnak, csak a kordonon túlról kukucskálhattunk be...Múltkor megmutattam, mit csináltunk 2017 áprilisának vége felé egy változékony időjárású vasárnap reggelén és délutánján, most itt az ideje, hogy megnézzük, hol jártunk a kettő közt. A kassai mozdonyparádéról már sok éve is hallottam, úgyhogy amikor Intersziti felvetette, hogy nézzük meg az ide tartó különvonatokat, vevő voltam az ötletre. A Continental Railway Solution magántársaság elvileg angol gyártmányú mozdonyával jött volna ide, így ő lett volna a fő fogás, de végül egy Kocúrral vontatták szerelvényüket, úgyhogy inkább a helyi járművekre koncentráltunk. Eredetileg nem is volt biztos, hogy benézünk a fűtőházhoz, ahol a fő események zajlottak, de végül benéztünk, és jól volt ez így.

A nem túl jó idő ellenére sok látogató volt, emiatt a gépeket csak akkor lehetett normálisan fotózni, ha éppen nagyon esett az eső, mert akkor mindenki bemenekült a fűtőházba :) Ahogy látható, elég színes volt a felhozatal, például egy Szergej is ott pöfögött a csehszlovák gyártású gépek közt.

Búvárból több sorozat is képviseltette magát: volt eredeti állapotú (754-es), illetve a korábbi 753-as sorozatból a közelmúltban (757-es), illetve a kilencvenes években modernizált (750-es). Már ha jól raktam össze, hogy miből mi lett az átalakítással kapcsolatos átszámozások során :)

Ha már ott voltak, fel is kellett másznom rájuk! Balra a 750-es, jobbra a 754-es műszerasztala látható.

Utóbbit kicsit közelebbről is megörökítettem. Érdekes az a "vérnyomásmérő kivitelű" kilométeróra!

Egy 721-es "Nagy Hektor" is itt ácsorgott. Sajnos a vezetőfülke zárva volt, de az ablakon keresztül befotóztam. Látszik rajta, hogy ez egy spártaibb berendezésű gép, korábbról (1962-től gyártották).

Dízelmotorvonatok: "Bézé", M240-es, M262-es. Jobbra: az M262-es belseje.

Balra egy Skoda 1202-esből kialakított sínautó. Jobbra: hómaró, ránézésre az itthoninál komolyabb hómennyiségre tervezve.

Ez a kis gőzös néhány kocsival egy méteres nyomtávval is ellátott vágányon járt fel-alá. Semmi elkerítés nem volt körülötte, az emberek egyszerűen szétszéledtek, amikor épp jött. Egyébként az egész rendezvényre jellemző volt, hogy majdnem mindenhova oda lehetett menni, nem állt minden sarkon őr, mégse esett be senki a vizsgálóaknákba, nem mászott fel mindenki a tetőre, stb.

Balra: a kis gőzöst a tűzoltók itatták. Jobbra: ez valószínűleg valami nagy számban gyártott régi személykocsitípus lehetett Csehszlovákiában, mert állt belőle itt-ott egy pár.

Egyenáramú "Pantográf", azaz 460-as sorozatú motorvonat.

Utazni még nem utaztam ilyennel, de így már végre láttam egyet belülről!

Poggyásztér és vezérlőpult. Utóbbi jó értelemben véve hetvenes évek stílusú - nem tudom, a gyakorlatban mennyire ergonomikus, de jó ránézni, nem az a tipikus lavórzománcozott vagy kalapácslakkos pléh dizájn.

A közelben állt egy szénrakodó daru (?) mellett egy ruttkai gyártású motorvonat. Utasszemmel nézve nem sok kivetnivalót találtam benne, de hallani problémákról velük kapcsolatban.

Következő oldal


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez