2002. november 23-án rögtön két első kigördülést is láthatott az, aki délután egy óra körül a Fehér úti főműhely környékén járt. Első pillantásra persze csak annyit lehetett látni, hogy két szóló Tatra hajtott rá a 3-as villamos vonalára, de a felszín alatt ezek már nem ugyanazok az "Újtátrák" voltak, melyek 1980 óta rótták a főváros villamosvágányait: ez a két jármű egy korszerűsítési program első sorozatának prototípusa volt! A Ganz-Transelektro áttervezte az eredeti vezérlést: a félautomata kontaktoros megoldás helyett IGBT-s szaggatót kaptak a kiválasztott villamosok a Fehér úti VJSZ területén, J1 (fővizsga) illetve J2 (általános főjavítás) javítások keretében.
Fanfárok helyett: a 4314-es és a 4333-as kocsi negyed kettőkor gördült ki a VJSZ kapuján, ...
... majd keresztezte a Fehér utat, ...
... hogy aztán nekilásson, ...
... a több héten át tartó próbafutásnak, természetesen utasok nélkül.
Az első nyíltszíni út (korábban a főműhely tesztpályáján már próbálgatták őket) a 3-as villamos Gubacsi úti hurokvégállomásáig tartott.
Mivel ezek egyirányú kocsik, az újabb körre visszafordulás...
... a Fehér úton történt, konkrétan a metrótelep fordítókorongján.
A következő kör során John Howarddal üldözőbe vettük a két kocsit - itt éppen a Bihari úti egyvágányos szakaszon haladt a 4333-as.
Epreserdő utca. Ahogy látható, a két kocsi igyekezett nem lemaradni egymástól.
A Nagykőrösi út felé közeledve.
A visszafordulás helyszíne: a Gubacsi úti hurok.
Visszaindulás előtt sikerült elkapni egyszerre három típust egy képen. Baloldalt egy TW6000-es, mögötte, középen egy Ganz csuklós, a jobb szélen pedig a T5C5K névre keresztelt felújított jármű, mely épp a hátsóját mutatja felénk.