Prága villamosai 2002-ben III.
Avagy hogyan működik az, amire Budapesten azt mondják, hogy nem működhet
Ez a szóló kocsi "X" jelzéssel járkált, láttunk még párszor.
Így néz ki a füvesített villamospálya.
És egy kereszteződés: számoljuk csak meg, hogy hány irányba mennek a felsővezetékek és vágányok! Nálunk valamiért ódzkodnak az ilyentől - valószínűleg azért, mert karban kellene tartani.
Azt kell hogy mondjam, hogy a világ minden helyén vannak a fentihez hasonló kereszteződések, amelyek elbírják a forgalmat, csak nálunk mennek tönkre semmi idő alatt, ez pedig arra enged következtetni, hogy a budapetsi pályaépítők vagy sz*r anyagból dolgoznak, vagy sz*r munkát végeznek (elnézést kérek, de nincs kedvem finomabban foglalmazni, mert nem érdemlik meg), vagy mindkettő.
Egy kis tarkaság: megállóban sorbaálló villamosok.
És még valami: itt, ha kell, hidat építenek a villamosnak (lásd fent), hogy haladhasson, nem a kifogást keresik, hogy miért lenne jobb, ha a közúti forgalomra költenék ezt a pénzt.
És néhány további, autóból készült felvétel: "hajóvonták találkozása tilos".
Itt még van 10-es villamos :)
A T3-szerelvény fölött mindenféle felsővezetékes részletek figyelhetők meg (itt még a falikampók is másmilyenek, mint nálunk).
Már megint az "X-es".
Pókháló.
Itt is az út közepén megállózik a villamos, az autósok meg várnak. Meg is éri tömegközlekedni, kényelmesebb, mint parkolóhelyet keresgetni.
Végül egy pályafenntartási gumikerekű: ez a műhelykocsi végig a síneken döngetett, nem kis sebességgel, hogy azán legnagyobb elképedésemre egy villamosaluljárónál is ezt tegye. Úgy látszik, ott lent is burkolt pálya volt :)