Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
2001. október végi látogatás a Magyar Vasúti Nosztalgiaparkban

A címben szereplő műintézmény nevében nem vagyok biztos, de szerintem már néhány alkalmazott se, annyiféleképpen emlegetik... Régebben Füsti névvel illették, idén már Lokopark (vagy Locopark?) volt. Na mindegy! Ezen az oldalon nincsenek hihetetlen ritkaságok, sem vasúttörténeti felfedezések, egyszerűen csak azt örökítik meg, amit 2001. október 21-én barátnőmmel az említett parkba ellátogatva láttunk.

Úgy tűnik, újabban nem divat a fordítókorongos felvonulás, amit régebbi ittjártamkor (mind az x alkalommal) láttam, helyette mozdony(személyzet)verseny volt. Igaz, ez érdekesebb, mint azt nézni, ahogy egy Mazsola kiráncigálja a körfűtőházból a hideg (nem önerőből mozgó) mozdonyokat, majd vissza :) Egy 375-ös és...

... egy 424-es hajtott végre különféle ügyességi feladatokat, például fékversenyt, de volt, amikor a személyzetnek a fülkéből lenyúlva kellett lufikat kipukkasztani, vagy tárgyakat felvenni, ahogy az az előbbi képen volt látható. Az időjárás (párás, tompa napfényes) nem kedvezett a fényképezésnek, a mozdonyok által produkált gőzfelhő pláne nem, így csak módjával kattingattam...

A Mazsola (M28) mindig gyerekkorom Matchbox-játékmozdonyaira emlékeztet, kis aranyos!

Az Árpád sínautóbusz viszont különlegesség a javából, emlékszem mennyire megörültem, amikor egyszer megláttam a Balaton (nem vonat, hanem a tó:) mellett nosztalgiaüzemben, valamikor a nyolcvanas évek második felében.

A belseje ma is veri egy átlagos EC komfortját, részemről szívesen járnék ezzel Bécsbe :)

Nem tudom mit keresett ott, de ez biza egy FIAT Topolino... (vagy esetleg mégsem:)

Kedvenc mozdonyom, a Nohab, illetve rögtön öt darab belőle. Tájkép csata közben :(

M61.001

A Zetor festése engem nosztalgiavillamosra vagy -HÉV-re emlékeztet, nem mozdonyra.

A fél órával korábban még versenyző 375-ös itt már a fűtőházban pöfögteti el maradék szufláját.

Ennek a Leónak (Ward-Leonard rendszerű villanymozdony) elfelejtettem megjegyezni a pályaszámát, igaz, ez elő szokott fordulni velem. Mindenesetre jól áll neki ez a festés, no meg a két áramszedő!

Azért mintha egy vörös csillag hiányozna az eredeti festéshez képest. Mondom az eredeti festéshez képest, nem nekem.

M46, azaz a "Kispúpos", vagy "Próbaspenót".

Ugyanő más szögből fotózva. Jó sokáig tartott, mire szerencsétlen eljutott ide a parkba - kár, hogy nem működőképes!

M63.003 vezetőfülkéje...

... motorja...

... és a motortérből a másik véghez vezető folyosó, amiről nekem mindig a tengeralattjárók jutnak az eszembe.

Sínautó jampecoknak. Fenyő Miki, hol vagy ilyenkor - vagy te csak az eredetire buksz? :)

Egy "krokodil" villanymozdony Pécsről...

... és egy másik Leó.

Szegény egész szép tiszta! Ez az egyen villanymozdony-festés is jól áll neki, pedig a legtöbb járműnek (V43, V63) már nem annyira...

V55

Egy hóeke: kicsit olyan, mint egy amerikai mozdony azokból a filmekből, amikor elszabadul a vonat, és a végén átszáguld egy szupermarketen vagy egy kisvároson :)

Egy 520-as "hadimozdony"-szobor.

Múltkor NZA-val beszélgettünk arról, hogy miben is használták azt a Ganz-forgóvázat, aminek nem volt királycsapszege, valaki nem tudna segíteni? (ABmot? ABbmot, vagy valami hasonló permutációja ezeknek a betűknek)

Warszava-sínautó. Szigorúúúú!

Ez nem egy UFO mozdony a Marsról, hanem egy gőztárolós, azaz saját tűztér és kazán nélküli járgány. Játékboltokban látni még hasonlót :)

Egy rövid pillantás egy kis gőzösnek a... mijére is? Segítség: ezt a részt nem szívesen pucoltam volna használat után :)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra