Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 26/2.
Ködben-napfényben: őszi séták II.

Előző oldal

És most következzék egy tipikus kép a 41-es villamosról. Izé, hisz ez a villamos a helytelen oldalon jön!

Ez viszont már jól.

Ez meg megint helytelenben. Mi folyik itt? (Természetesen a Hosszúréti-patak, ahogy az jobboldalt látható.)

Na jó, nem szórakozok tovább, természetesen csak arról volt szó, hogy...

... a Rózsavölgy alsó és felső megállók közti részen...

... a város felé haladó irány vágányát felszedték...

... és újraépítették. A betonaljak szerintem újak voltak, a síneket a kettes metró felújításánál termelték ki. Jó erős vasak azok, jobban fogják bírni, mint a '61 körüli régi, könnyebb, így gyengébb sínek!

A vonal kakukktojása a középperonos Pék utcai megálló. A tuja itt épp jó irányból közelíti meg ezt...

... itt viszont nem annyira :) Az egyvágányú szakaszon váltóbot cseréjével biztosították, hogy ne menjenek szembe egymással villamosok.

Az egyvágányozás Kelenvölgyig tartott, ahol a továbbmenő utasok átszálltak...

... a 41A jelzésű járatra, mely ugyan a belváros felé haladó vágányról indult...

... de aztán a közeli visszafogó váltón...

... átment a megfelelő oldalra ("Luke, jöjj velem a sötét oldalra")...

... és így ment egészen a kamaraerdei végállomásig...

... ahol egyébként néhány hónapja egy ilyen jó kis végállomási tartózkodót építettek a korábbi konténer helyett.

Csatolt UV a félreállóvágányon...

... és útban vissza Kelenvölgy felé.

A vágányépítés utolsó hétvégéjén a 41-es csak Savoya Park-ig közlekedett, onnantól busz ment a Kamaraerdei Ifjúsági Parkhoz...

... ahol mellesleg a Volán által üzemeltetett 88-as BKV vonalon ilyen jó kis piros Citaro buszok járnak éppen. A háttérben azért egy villamospótló busz is kivehető.

Egy másik reggelen a 61-es vonal mentén sétáltam egyet...

... kellemes napsütés közepette.

Azért az mókás volt, hogy miközben egyik irányba ilyen vidám, világos képet tudtam készíteni...

... a másikba nézve ilyen szürkés katyvasz volt csak látható :)

A 611-es nosztalgiakocsit valószínűleg éppen egy turistacsoport bérelte ki, amikor sikerült a Parlament előtt el- és lekapnom. Külföldi villamosbarát ismerőseim teljesen odavoltak ezért a képért...

... ellenben a Pozsonyi úti autósok (figyelitek a merész átkötést?:) valószínűleg kevésbé örültek az itt látható betonakadálynak, mely azt hivatott megakadályozni, hogy a Margit hídra kanyarodni óhajtó, és eközben feltorlódó autók feltartsák az utcában járó trolikat. Kiváncsi vagyok, vajon be fog-e válni a dolog (az, hogy eleinte morognak az autósok, akik ezentúl nem tudnak innen a hídra, vagy a rakpartról a Pozsonyira kanyarodni, az nem sokat jelent; a pesti autósok amúgy is olyanok - és eme csúnya általánosításért rögtön elnézést is kérek, de vissza nem vonom -, hogy mindenért morognak:).

Újabban se erőm, se kedvem, se időm nem volt a "teljesfestésű" reklámot viseli nagykörúti szerelvények fotózására, de azért néha mégis sikerült elkapni egyet-egyet.

Kis helyzetjelentés a közlekedési morálról: a két villamosnak szabad jelzése volt, a sínre belógó autónak pedig vagy nyolcvan méterrel hátrébb kellett volna tartózkodnia, az ő (piros) közlekedési lámpájához tartozó felfestésnél. Mégse ott volt. Ez egyébként jelenleg igen kedvelt sport a kocsival közlekedők közt - remélem, hogy ha pár év múlva újra elolvasom ezt az oldalt, ideírhatom azt, hogy "de ez szerencsére már a múlté"!

És az oldal végére itt egy olyan igazi, ködös, barátságtalan kép a Margit híd közepéről. Ki tudja, a következő adagban talán már havas képek is lesznek? :)

Folyt. itt. ha. minden. jólmegy.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra