Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 19.  IV.

Előző oldal

Szerintem már hiányzott nektek egy kis "csak úgy", nem? Hát tessék: 18-asok a Déli pályaudvarnál.

Ezt az ipari csuklóst viszont nem "csak úgy" fotóztuk egy kanadai villamosbarát ismerősömmel...

... hanem mert Csufira, azaz a 3750-es kísérleti (az "egyedi" most már jobban illene rá, hisz a kísérlet lezárult) járműre vártunk. Hm, pár éve még a 23-ason lehetett fotózni ugyanőt, ugyanitt.

2004. május elsejével hazánk az Európai Unió tagja lett. Ezt ünnepelendő hatalmas majálist rendeztek mindenfelé, némileg megzavarva a város közlekedését. De sebaj, így legalább lehetett fotózni 47-est a Bem rakparton...

... illetve akár a cseles jelzésű "19-(49)" viszonylatot is.

Nagyon kellemes, felszabadult hangulat jellemezte a várost...

... az emberek, biciklisták és villamosok kivételesen teljes békében és harmóniában tudtak együtt élni!

Ez a hatalmasra felnagyított, fürdőruhás néni is állítólag az Uniót ünnepelte, bár nem sikerült rájönnöm, milyen összefüggésben.

Ezt viszont tipikus magyar abszurditásnak éreztem: az Erzsébet hídről ünnepélyesen vizet öntöttek a Dunába...

... ráadásul sztereóban. Gondolom azért találtak ki ilyen szimbolikusan is értelmetlen látványosságot, mert nem volt elég pénzük arra, hogy a Napot megvilágító reflektorokat állítsanak fel, vagy esetleg sűrített palackos levegőt szállítsanak a Börzsönybe, vagy más jó levegőjű helyre. Ha értelmetlenségeket kell csinálni, semmi se túl drága, de sajnos a 2-es villamost már elfelejtették besűríteni, pedig sejthető volt, hogy tömeg lesz, hiszen repülőbemutató is volt a Duna felett.

Na mindegy, ne morogjunk, az embereknek tetszettek a látványosságok, én meg inkább 47-es villamost fotóztam a Gellért hegy sziklái alatt.

Egy látványosság azért nekem is nagyon tetszett: a befüvesített, és sétatérré változtatott Szabadság híd!

A vékony gyepszőnyeg alól azért átütöttek a sínek, illetve az azokat övező gömbsor...

Május eleje némi nem várt fotóznivalót is hozott: nézzük, miért csak a farkasréti temető főbejáratáig járt az 59-es a FOK-GYEM szerint?

Nos, emiatt: egy nagyobb szabású csőtörésnek köszönhetően ugyanis el kellett bontani az Érdi úti pálya egyik vágányát.

Mivel az úttestet is felbontották, a 8-as busz nem tudta pótolni a villamost, így ehelyett egy szellemes megoldást választottak: az 59-es csak a Görbe utcai visszafogó váltóig járt. Ott az utasok leszálltak...

... majd pedig fel az onnan induló 59A-ra...

... mely egy vágányon ment aztán a végállomásig. A rendkívül rövid ingavonalon két szerelvény járt:...

... amint az egyik felért, a másik elindult visszafelé. A dolog jól működött, szememben a konstruktív problémamegoldás egyik szép példájává válva.

Ebben az időben vette át Szépilona kocsiszín a 80 darabos T5C5K korszerűsítési széria utolsó darabját.

Mivel a remizben ekkortól csak ez a típus volt fellelhető, a "Gépnarancsok" hamarosan megjelentek a 18-ason is.

Igen, bizony! Egy újabb "csak úgy": 56-os a Szent János kórháznál.

Bár a buszokat nem igazán szeretem (és akkor még finom voltam!), azért örömömre szolgált, hogy a város utcáin egyre nagyobb számban jelentek meg a Volvo csuklós buszok. Ez itt a képen ugyan csak egy próbajárat volt, de ezen sorok írásakor a 7A-n már szinte át is vették a hatalmat az Ikarus 435-ösöktől a jövevények.

Persze a nagy premierjük a kettes metró felújításakor lesz, pótlójáratként. Ide kapcsolódik ez a kép: a pótlóbuszok útvonala a 44-es és 67-es villamosok hurokvégállomásán át fog vezetni, ezért kicsit ott is túrtak-fúrtak, néhány méter hosszan aszfalttal burkolva le a síneket, még ha ideiglenes jelleggel is. Kicsit szomorú, de hát ez van...

Na mindegy! Az oldal végére jó lett volna valami vidám képet tenni, de mivel az időjárás nem segített az ilyenek készítésében, inkább ezzel fogom lezárni ezt a fejezetet. A kompozíció címe: "ZIU a monszunban".

Köszönöm a figyelmet!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra