Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bécs villamosai az őszi szürkeségben II.
Köszönetet szeretnék mondani a Wiener Linien-nek a remizlátogatás lehetővé tételéért!

Előző oldal

Egy Bombardier-Rotax gyártású E2, szokásos hatásvadász beállításaim egyikéből. Az is látható, hogy a kocsiszín teteje fa szerkezetű.

A kocsi műszerfala.

A menetkapcsoló joystick.

Piros-fehér villamosok hosszú tömött sorban.

Ennek az E1-esnek még régifajta ajtaja van elől...

... és hátul is.

A vezetőfülke bal sarkában van a szervós kontroller. Ez egy átalakított megoldás: a gyorsítást a vezető a joystickkel állítja be, és egy motor forgatja a kontollert, melynek tengelye azért ki van vezetve felülre: egy kis nyilacska mutatja, hogy éppen melyik fokozatnál tart (a ventillátor alatt látható).

A műszerfal nincs túlbonyolítva; a kilométeróra a jobb sarokban van, azaz itt nem látszik. Mindenesetre 80 km/h-ig van kalibrálva.

A villamos belülről az ötvenes évek formavilágát idézi, érdekes, hogy  egészen '76-ig gyártották ezzel a design-nal! Az utastér szűknek tűnik, de ha meggondoljuk, hogy 2+1 ülés van egy sorban, akkor rájöhetünk, hogy ahhoz képest nem is vészes...

A világítás fénycsöves (gyujtó-fojtó hagyományos izzókkal), az ülések pedig funérból vannak.

Ebben a remizben pihennek a Briefkastl-ok, azaz a "Postaládák": az osztrák posta dobozai sárgák és fémből vannak, az analógia adja magát. Hivatalos típusjelzésük LH, ők az itteni "Mukik".

A kocsi vezetőállása...

... és berendezése a szegedi SZ5 és SZ6 munkakocsikat juttatta eszembe!

Ezen a képen megfigyelhető a villamos eleje alá szerelt pályakotró/életmentő készülék.

Egy 6-osra táblázott E2.

A mosóterem, melyben nem a villamos mozog a mosó alatt, hanem a mosókapu gurul végig a villamoson.

Újabb hatásvadászat: a sín nyomvályújában áll a víz...

A két régi csarnok mögötti udvar fölé egy házat építettek...

... mely alatt az így létrejött csarnokban többnyire baleset miatt leállított, selejtezésre váró járművek állnak...

... no meg ez a szép régi kéttengelyes, mely - ha jól láttam - büfévillamosnak volt berendezve.

Tovább: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra