Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bécs villamosai az őszi szürkeségben II.
Köszönetet szeretnék mondani a Wiener Linien-nek a remizlátogatás lehetővé tételéért!

Előző oldal

Egy Bombardier-Rotax gyártású E2, szokásos hatásvadász beállításaim egyikéből. Az is látható, hogy a kocsiszín teteje fa szerkezetű.

A kocsi műszerfala.

A menetkapcsoló joystick.

Piros-fehér villamosok hosszú tömött sorban.

Ennek az E1-esnek még régifajta ajtaja van elől...

... és hátul is.

A vezetőfülke bal sarkában van a szervós kontroller. Ez egy átalakított megoldás: a gyorsítást a vezető a joystickkel állítja be, és egy motor forgatja a kontollert, melynek tengelye azért ki van vezetve felülre: egy kis nyilacska mutatja, hogy éppen melyik fokozatnál tart (a ventillátor alatt látható).

A műszerfal nincs túlbonyolítva; a kilométeróra a jobb sarokban van, azaz itt nem látszik. Mindenesetre 80 km/h-ig van kalibrálva.

A villamos belülről az ötvenes évek formavilágát idézi, érdekes, hogy  egészen '76-ig gyártották ezzel a design-nal! Az utastér szűknek tűnik, de ha meggondoljuk, hogy 2+1 ülés van egy sorban, akkor rájöhetünk, hogy ahhoz képest nem is vészes...

A világítás fénycsöves (gyujtó-fojtó hagyományos izzókkal), az ülések pedig funérból vannak.

Ebben a remizben pihennek a Briefkastl-ok, azaz a "Postaládák": az osztrák posta dobozai sárgák és fémből vannak, az analógia adja magát. Hivatalos típusjelzésük LH, ők az itteni "Mukik".

A kocsi vezetőállása...

... és berendezése a szegedi SZ5 és SZ6 munkakocsikat juttatta eszembe!

Ezen a képen megfigyelhető a villamos eleje alá szerelt pályakotró/életmentő készülék.

Egy 6-osra táblázott E2.

A mosóterem, melyben nem a villamos mozog a mosó alatt, hanem a mosókapu gurul végig a villamoson.

Újabb hatásvadászat: a sín nyomvályújában áll a víz...

A két régi csarnok mögötti udvar fölé egy házat építettek...

... mely alatt az így létrejött csarnokban többnyire baleset miatt leállított, selejtezésre váró járművek állnak...

... no meg ez a szép régi kéttengelyes, mely - ha jól láttam - büfévillamosnak volt berendezve.

Tovább: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra