életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A Bartók Béla út felújítása 20.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától November végén járunk. Az idő hidegebbre fordult, a villamosforgalom pedig kezdett helyrerázódni. A járdaszigetek burkolása is megkezdődött. De hogy a jobb szélen belógó csíkot vajon miért nem füvesítették inkább? A Fehérvári út felé vezető villamossínek és a funkciótlanul otthagyott gombaépület közti részen fog majd egyszer menni a Fehérvári fele a közút. Addig ferde oszlopokat állítanak oda, valamint akadálypályaként is használható az egyenetenül hagyott felszín miatt. Itt lesz majd a Fehérvári útra kanyarodó közúti sáv, mely most a járdának vezet. Ez a kanyar sokkal jobban tetszik! És december elején megtörént a csoda: minden hírverés nélkül megnyitották az aluljárót! Ezt meg kellett nézni! A létesítmény kihasználtsága nem épp magas, hiszen a felszínen ott vannak a zebrák is. Értelmet majd állítólag akkor fog kapni, ha megépül a négyes metró, akkor ugyanis a szemközt látható fehér fal helyén a mozgólépcsők lesznek. Meglehetősen kiakadtam azon, hogy a falakat a már kiskoromban is avíttnak tartott mozaikcsempével burkolták, mint harminc éve majdnem minden aluljárót és közértet. A Villányi út felé vezető csáp. Ami elszomorított: nincs semmi élet, se újságos, se büfé, se semmi lent. És mivel emiatt nincsenek lent állandóan emberek, valószínűleg be fognak költözni a hajléktalanok, és esetleg a nem annyira pozitív elemek is. Remélem nem fog a Liget téri (a Kápolna utca-Kőrösi Csoma út torkolata alatt levő) sorsára jutni, ahol lassan az aluljáró betömésén gondolkodnak! A tér közepére vezető lépcső tetején ott vár minket a teljesen lepukkant gomba. A tér innen nézve. Nem érzem nagyvárosibbnak a régi verziónál sajnos... ... ha pedig erre a balkáni parkolórészre nézek, akkor szívesen megkérdezném, hogy mikorra várható a beígért "gyalogosoknak adjuk a teret" című műsor megvalósulása? A tervek (legalábbis bizonyos tervek, mert mások szerint meg nem) szerint egyébként itt is lesz egy, a Bartókról a Fehérvárira vezető közúti sáv. A második, mert ugye egy lesz a villamossínek mellett. De minek? És akkor majd jobb lesz a helyzte, mint most? Egyátalán, átmenetinek is elfogadható ez? Közben láthatóvá váltak a következő "nagy buli" jelei: a Bocskai út-Fehérvári út kereszteződésében építendő gyalogosaluljáró (és metróállomás-kijárat) előkészítése. A forgalmi sávok össze-vissza lettek terelve, a pár hónappal ezelőtti villamosleszállóhelyből a 3-as busz megállója lett, az elvileg kitiltott autók egymással szemben rohangásztak a síneken... A közműátépítések miatt a 4-es végállomásának félreállórészének használata is korlátozva lett, pedig itt aztán dögivel szoktak állni a műszaki hibával félrepakolt szerelvények. Hogy miért nem tudták a Goldmann György téri hurkot meghagyni műszakizó és pihenő félreállóhelynek? A Bocskai út Duna felé vezető irányának egyik sávja a szembejövő oldal szélén. Néhány hónap múlva itt legalább akkora felfordulás lesz, mint nyáron a Móriczon, lezárással, a villamosvágányok elvágásával. Tumultus a 4-es végállomásán, földhalmok közt: mintha csak a Váci úti metróépítéssel kapcsolatos kavarásokat látnám: építési és forgalmi területek összemosódva, megfelelően kialakított gyalogosútvonalak nélkül! Ugorjunk kicsit: 2003 januárjában fel lett avatva az új Bartók Béla út havazás szempontjából is! ... ami persze nem lenne durva, de mégis: ez itt egy 41-es a Gellért téren. Reggel ugyanis a befagyott, eltömődött váltón siklott egy szerelvény, ezért a többiek onnantól kezdve inkább a Deák téren fordultak vissza. Jobboldalt meg lehet nézni a reggeli csúcs végén levő átlagos kihasználtságot, hogy mennyire tömött a jó szűk megállóperon! Ami jó: a fűthető, ezért nem befagyó váltó a Móriczon... ... és ami nekem szintén jó: a 41-es ezután még napokig a Deákra járt. Maradhatott volna ott a belső végállomás, sokkal jobb, mint az SZTK előtti! Végezetül még egy 47-es a hóban, csak a hangulat kedvéért. És amiről nem készítettem képet:
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||