Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Angyalföld kocsiszín 2005 augusztusában

Köszönetet szeretnék mondani a BKV Kabinet Igazgatóságának és Kommunikációs Osztályának a látogatás megszervezésében nyújtott segítségükért!

Az Újpest területén fekvő, mégis Angyalföld forgalmi telepnek (jópofiskodva pedig Los Angeles-nek) nevezett kocsiszínben 2002 tavaszán jártam először. Mivel ez színtiszta Tátra territórium, érdeklődésem iránta sosem volt nagy. Most mégis eljöttem ide, hiszen a nagykörúti villamosbeszerzést és az aktuális építkezéseket kísérő átszervezések itt is éreztették hatásukat...

... konkrétan az udvari tárolóterület megnövelésében, új vágányok fektetésével, a régiek meghosszabbításával.

Persze ha már itt jártam, a csarnokokban is körülnéztem. Bár a telepet a nyolcvanas évek elején korszerűsítették, és amiatt az újpesti remizhez hasonló, domború tetejű kinézet eltűnt, belülről azért még látszik a vasbeton dongatető.

A Tátrák megtisztulásának színhelye.

Jól megvilágított vizsgálóakna, csoportemelők - ez a remiz a korszerűbbek közül valónak tűnik.

Az elől levő Tátra nem azért nőtt meg, mert sok spenótot evett, hanem mert ideiglenes vendégforgóvázakon áll.

A "kötelező" munkagép, a 7132-es hóseprő.

A többi remizzel ellentétben Angyalföld - leánykori nevén a BÚR-telep - kimondottan tágas, park-szerű. A vasút felőli oldalon hurokszerűen lehet a csarnokok felől az utca felé visszakanyarodni. Itt van a hátsó bejárat is, ahonnan mindkét forgalmi irányba ki lehet állni.

A másik irányban is tágas, ápolt területet látunk...

... ahol a régi irodaépület mellett éppen egy "kétéltű" munkagép közeledik a sínen, gumikerék helyett (mellett) vaskerekeit használva.

Idill az enyhe ívben álló dupla Tátrával és a kétéltű felsővezeték-szerelő járművel :)

Így néz ki az utca felőli tárolóudvar. A vágányok mentén látható kis homokbuckák a Tátrák kipörgésgátláshoz tartozó automatikus homokszórásának köszönhetőek.

Az imént látott munkagép lassan betolat...

... a hosszabbítás alatt álló vágányokra...

... hogy az azokhoz tartozó felsővezetéket is rendbetegye. Mikor ezt az oldalt publikálom, a plusz tárolóterület már használatban van.

És végezetül egy "off-topic" jármű: ezek a Volvo homlokrakodók gyerekkorom kedvenc munkagépei közé tartoztak. Amikor megláttam ezt, ilyen szép állapotban, nem bírtam nem lefotózni. Végülis nem villamos, de legalább sárga :))


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu