Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Angyalföld kocsiszín 2002-ben, harmadik oldal
A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának!

Előző oldal

És ezek itt már megint Tátrák a telep elülső részén.

Ha eddig valaki úgy érezte, hogy méltatlanul kevés képet készítettem erről a típusról, most kárpótolva érezheti magát :)

Egyébként a telepnek ezen a részén még bőven van kihasználatlan hely.

Minden remiz természetes velejárója: váltórengeteg.

Az elülső csarnok és udvara.

Ugyanez villamossal az előtérben :)

Foglalkozzunk most egy picit a Tatra T5C5 részleteivel: ez itt a Scharfenberg mintájú félautomatikus vonókészülék. Ez az igen elterjedt csatlás a budapesti villamosvasúton a Tátra kapcsán jelent meg; a másik típus, amin felbukkan (nem teljesen csereszabatosan), az ex-hannoveri Banán. Az alul kiálló rész és a mellette levő mélyedés csatláskor összesimul a vele szemben álló készülék tükrözött állásban levő részeivel (azaz komplementerei egymásnak).

Áramszedők. Annak idején a villamosos rajzaim kapcsán valaki megjegyezte, hogy túl nagyra rajzolom az áramszedőket. Szeretném ha az illető eme kép megtekintése után revideálná véleményét :)

És így néz ki egy törött szedő...

Sínféktuskó, pontosabban elég sok belőle.

Egy magányos tengely a hajtásházzal.

És hogy mi minden tud változni egy villamoson: az eredeti fényszóróval (elöl) ellátott Tátrák manapság már olyat kapnak, mint amilyen a többi budapesti típuson is van ("gülüszem", lásd a hátsó kocsin).

Az elülső tárolórész az egykori temető helyén épült "Szellem-lakóteleppel" a háttérben.

Tátra-hegyek.

Baloldalon még elférne pár vágány. Ha minden igaz, itt régen épületek álltak.

És ez a Tátra már a kijárat vágányain áll. Vagy a bejáratén, nézőpont kérdése.

Innentől kezdve egy ilyen zárt, utcaszerű pályán mennek ki a villamosok...

... a Pozsonyi utca felé, ...

... ahol csatlakoznak a forgalmi vágányokhoz. És ezzel kocsiszíni sétánk be is fejeződőtt.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu