életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Angyalföld kocsiszín 2002-ben, harmadik oldal
És ezek itt már megint Tátrák a telep elülső részén.
Ha eddig valaki úgy érezte, hogy méltatlanul kevés képet készítettem erről a típusról, most kárpótolva érezheti magát :)
Egyébként a telepnek ezen a részén még bőven van kihasználatlan hely.
Minden remiz természetes velejárója: váltórengeteg.
Az elülső csarnok és udvara.
Ugyanez villamossal az előtérben :) Foglalkozzunk most egy picit a Tatra T5C5 részleteivel: ez itt a Scharfenberg mintájú félautomatikus vonókészülék. Ez az igen elterjedt csatlás a budapesti villamosvasúton a Tátra kapcsán jelent meg; a másik típus, amin felbukkan (nem teljesen csereszabatosan), az ex-hannoveri Banán. Az alul kiálló rész és a mellette levő mélyedés csatláskor összesimul a vele szemben álló készülék tükrözött állásban levő részeivel (azaz komplementerei egymásnak). Áramszedők. Annak idején a villamosos rajzaim kapcsán valaki megjegyezte, hogy túl nagyra rajzolom az áramszedőket. Szeretném ha az illető eme kép megtekintése után revideálná véleményét :)
És így néz ki egy törött szedő...
Sínféktuskó, pontosabban elég sok belőle. Egy magányos tengely a hajtásházzal. És hogy mi minden tud változni egy villamoson: az eredeti fényszóróval (elöl) ellátott Tátrák manapság már olyat kapnak, mint amilyen a többi budapesti típuson is van ("gülüszem", lásd a hátsó kocsin).
Az elülső tárolórész az egykori temető helyén épült "Szellem-lakóteleppel" a háttérben.
Tátra-hegyek.
Baloldalon még elférne pár vágány. Ha minden igaz, itt régen épületek álltak.
És ez a Tátra már a kijárat vágányain áll. Vagy a bejáratén, nézőpont kérdése.
Innentől kezdve egy ilyen zárt, utcaszerű pályán mennek ki a villamosok...
... a Pozsonyi utca felé, ...
... ahol csatlakoznak a forgalmi vágányokhoz. És ezzel kocsiszíni sétánk be is fejeződőtt.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||