életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Angyalföld kocsiszín 2002-ben, második oldal
Vessünk egy utolsó pillantást a "halálba menőkre", ...
... illetve alkatrészeikre (ez ugyanis eredetileg egy UV forgóváz volt), ...
... na meg erre a pályakocsira! Utóbbi nem valami nagy vizuális élmény, ismerkedjünk hát meg inkább a telep többi látnivalójával!
A hátsó udvar, tömve cseh villamosokkal. Itt annak idején több fénykép is készült a régi kéttengelyes ikerkocsikról, amikor még közlekedtek, furcsa volt ezt a környezetet csupa Tátrával "viszontlátnom"!
Ugyanez más szögből, a háttérben látszanak a tárolón álló UV-k, melyeket az előzőekben mutattam be.
Szóló Tátra. Valahogy furcsa, szokatlan, pedig hát használták így, ha nem is sokat, és nem is ezt a kocsit (ahhoz túl új, csak nagyon az elején közlekedtek szólóban az 59-esen).
A kocsiszínnek van nagyvasúti kapcsolata, ez a telep hátsó sarkából indul.
Nem tudom, mikor használták utoljára, mindenesetre jobb állapotban van, mint mondjuk a budafoki vagy ferencvárosi kocsiszín vasúti kapcsolata!
Természetesen "elvesztett síneket" is találni errefelé. Nem ismerem a telep történetét, talán valami belső fordítóhurok része volt egykor.
Ez a hurokszerűség most is üzemel, szorgosan csikorogtak rajta a Tátrák.
Oda-vissza, ...
... a mosóba jövet-menet.
A mosócsarnok melletti vágány. Kimondottan kellemes ez a telep, szellősebb, parkosabb, mint néhány másik remiz!
Ugyaninnen visszafele nézve.
Üzemépületek.
A hurokhoz vezető vágány.
Emberközelibb egy ilyen remiz, mint mondjuk a zuglói, ami be van szorítva egy elég szűk helyre!
A telepen működő áramátalakító nevében őrzi a "BUR-vasút" emlékét.
Mi több, erről emléktábla is készült!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||