Az UV pótkocsik igazi veteránok, már nagyszüleink is utazhattak rajta fiatal korukban. Igaz, az a valami, amit ma (a szerkesztő megjegyzése: 2002-ben) "UV pótkocsiként" ismerünk, igazából 15 év alatt különböző helyeken épített különféle sorozatokat jelent, melyek rengeteg átalakításon estek át. Ráadásul eredetileg egyátalán nem az UV-khoz készültek, sőt, mindegyik öregebb a motorkocsiknál! Nem is mindegyikük került UV-k közé, egy részük kéttengelyesek - 1500-asok és légfékesek - mögött dolgozott a selejtezésig. Ha pontos szeretnék lenni, akkor EP és FP sorozatú járművekről írnék, de az ezeken az oldalakon bemutatott képeken a kimondottan UV-kkal együtt járó kocsikat fogjuk látni, pályaszám alapján csoportosítva:
5800-as pályaszámú UV pótkocsik
5900-as pályaszámú UV pótkocsik
6000-es pályaszámú UV pótkocsik
Aki bővebben is kíváncsi a pótkocsik történetére, a villamosok.hu-n egy kiváló leírást olvashat róluk NZA-tól. Aki azt szeretné tudni, hogy pontosan melyik kocsi mikor mivel közlekedett, ebből a táblázatból silabizálhatja ki, aki pedig a típus(ok) különböző részleteit szeretné megismerni, annak ezt az oldalamat ajánlom!
Az 5802-es, még régi BKV-festéssel (citromsárga oldal+másfajta szürke tető), selejtezése előtt (Kónya Matyi képe).
Az 5806-os a Deák téren. Ez a legrégebbi még üzemelő pótkocsi. Budafokhoz tartozik.
Az 5807-es érdekes módon a Száva kocsiszínben lakott 2001-ig, így vele az 50-es vonalon találkoztam sokszor. 2002-ben már Budafokon van.
5808 a Madách téren.
5832 a budafoki kocsiszínben.
5842 a budafoki kocsiszín udvarán.
5845 díszkivilágítás közepette.
5869 a budafoki alkonyatban...
5894 a Száva kocsiszín udvarán.
5895 titokzatos félhomályban.