Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
2001. augusztus eleje
avagy az Örs vezér terén épül a leendő 3-as villamos pályája

A leendő 3-as villamos, mely a 13-as és a 63-as villamos összevonásából fog létrejönni, egészen hatalmas fejlesztésként szerepel a médiában, pedig csak meglevő szakaszok felújításáról, és egy körülbelül száz-százötven méteres összekötő szakasz építéséről van szó. Ezt az építkezést lestem meg egy szép napos nyári délelőttön, az előzményekről itt olvashatsz.

A kétvágányos összekötő pálya a Fehér úttal párhuzamosan, azaz a Kerepesi útnak keresztben épül. Mivel itt egy aluljáró van a felszín alatt, nem lehetséges "normális" villamospályát építeni, hanem valami mást csinálnak, melynek mibenlétét nem tudnám elég szakszerűen elmagyarázni :-) Az alépítmény készítésekor mindenesetre a 2x2 sávra szűkített közúti forgalmat egy kis vashídra terelték, melynek felhajóinak köszönhetően a kereszteződésben hirtelen egy ilyen dombocska nőtt. Tudom, a képen nem látszik nagynak a "hupli", de akkor se volt kedvem közelebb csoszogni és befeküdni az aszfaltra, a magasságkülönbség igenis sejthető így is, aki nem hiszi, járjon maga utána ;-)

A lezárt sávok helyén és mellett a gödöllői HÉV Törökőr MÁV állomás fele vezető, és a villamos leendő vágányainak keresztezését kezdték el építeni, ami abból állt, hogy légkalapáccsal szétverték az aszfaltot, ennek következtében viszont az aluljáró még a megszokottnál is zajosabb hely lett. A lépcsőkön feljövő emberek hol kíváncsian, hol mérgesen tekergették a nyakukat a felszínre érve, hogy mi az oka ennek az akusztikus élménynek. A kép közepén egyébként látszanak a villamospálya alapjai is.

A 62/63-as villamosok egyvágányú fejvégállomása helyén már megvan a kétvágányos zárt pálya, illetve hát az, amiből a szerelés végére az lesz: alap, zsaluzzák a pálya szélét, a zúzalékkő le van terítve, a betonaljak rá vannak helyezve, és bal oldalon már a sínek is oda vannak csavarozva hozzájuk...

A Nagy Lajos király útja fele nézve a régi kitérőt is láthatjuk, a 3-as viszonylat októberi indulásáig valószínűleg itt fognak majd vissza a 62/63-as villamosok. A Füredi utca és a Fogarasi út közt nem látható nyoma nagy munkának, onnantól kezdve viszont annál inkább: végig újrarakták a zuzalékköves pályaalapot, és sok helyütt már az új betonaljak is le vanak rakva, bár jobbára még sínek nélkül. Az Egressy út kereszteződésében az útkereszteződésben levő nagypaneleket is kiemelték.

A Bosnyák téren végülis nem tűnt el a 44-es villamos pályájával való keresztezés helye, bár igazán látványos építési nyomok csak a közúti forgalom sávjain és a kocsiszín külső csarnokába vezető vágány mellett figyelhetők meg. A kockakövek közt viszont egészen friss volt még a szurok!

A Bosnyák tértől minden a megszokott, de a 62-es villamos rövidített útvonalának belső tábláját azért még lefényképeztem, mert tetszett, hogy nem matricával van átragaszgatva, mint a kocsik elején az iránytáblák, hanem rendesen újonnan van festve.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu