Bili-pest: A közlekedő ember Budapestje
    Álmodozás arról, hogy milyen tömegközlekedést szeretnénk
    Az Index.hu Fórum "Városi és elővárosi közlekedés" című topic olvasóinak vágyai
     
    Talán már másoknak is feltűnt, hogy a budapesti tömegközlekedés nem igazán úgy működik, ahogy kellene neki. Ha tréfásan szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondanánk, hogy tömeg mindig van, közlekedés csak néha, persze kinek van kedve ezzel viccelni... Szeretett városunk folyamatosan változik, üzletközpontok, irodapaloták épülnek, utakat szélesítenek, körgyűrűk és kerülőutak készülnek, talán egyszer új hidak is átívelnek majd a Dunán, a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. hálózata ennek ellenére folyamatosan romlik: járatokat szüntetnek vagy rövidítenek meg. Kétmilliós metropoliszunk egykor igen komoly közlekedési rendszerrel rendelkezett, még a mindent elöntő autóáradat megjelenése előtt, mely talán szintén nem volt tökéletes, de a nagy átalakítások alkalmával sokszor jól működő megoldásokat rúgtak fel, pótlás nélkük. Az Index.hu webes újság Fórumának "Városi és elővárosi közlekedés" és "Síndöcögények, főleg a sárgák" című topicjaiban a város szerelmeseivel folyamatosan tervezgetjük a szerintünk ideális közlekedési hálózatot, ennek eredményeit szeretnénk közreadni most. Nincsenek illúzióink, rengeteg pénzbe kerülne megvalósítani minden ötletünket, de agytornának mindenképpen szórakoztató, és ki tudja, talán illetékesek és szakemberek is ötleteket meríthetnek e sokszínű társaság (vannak köztünk villamos-, buszvezetők, leendő és praktizáló mérnökök, számítástechnikusok) fantáziálgatásából...

    Környezetbarátság: "Zöld fű, sárga villamos"

    Az itt található javaslatok egy jó része régi járatok újraindításával vagy jelenlegiek meghosszabbításával kapcsolatos, valamint azt is észre lehet venni, hogy a közúti vasutak, a villamos, HÉV, metró különösen kedvesek számunkra. Ezt azért tesszük, mert szerintünk a villamos és a troli sokkal környezetkimélőbb, és sokszor gyorsabb, és zárt pályával "biztosabb" tömegközlekedési eszköz a többinél. Természetesen troli- és buszjáratokkal is szeretnénk a jövőben foglalkozni, nem is beszélve az elővárosi és körvasútról! Nem képzeljük, hogy mi találtuk fel a spanyolviaszt, ötleteink megvalósíthatósága néha pedig valószínűleg megkérdőjelezhető, mivel nincs lehetőségünk gazdaságossági számításokat végezni. Amit itt láthatsz, az egy személyes tapasztalatainkon alapuló kívánságlista, melyet örülnénk, ha figyelembe vennének a jövő közlekedési fejlesztéseinél, hiszen ez az utasok véleménye, néha szakmai véleményekkel kiegészítve!

    Ha ötleted, kiegészítésed van, kérjük tedd azt közzé a direkt erre a célra nyitott "Hogyan javítanál Budapest közlekedésén?" topicban! Minden érdeklődőt szívesen látunk!

    Akkor most végre lássuk, hogy mi mit csinálnánk, vagy mit csinálnánk másképp, mint a jelenlegi gyakorlat!

    1-es villamos: Bécsi út-Kelenföldi pályaudvar, később Gazdagréti tér
    1A betétjárat: Flórián tér-Ferenc körút (Mester utca; 30, 30A)
    1B betétjárat: Bécsi út-Keleti pályaudvar
    2-es villamos: Közvágóhíd-Jászai Mari tér (változatlan)
    3-as villamos: Béke tér-(Örs vezér-13 viszonylat-Gubacsi út-Csepeli gyorsvasút 2-Csepel-Albertfalvai híd)-Budafok, Városház tér
    3A betétjárat: Örs vezér tere-Határ út
    4-es villamos: Budaörsi út (Fehérló utca)-Déli pályaudvar, pesti Nagykörúton át
    6-os villamos: Móricz Zsigmond körtér-Óbuda, Vörösvári út, pesti Nagykörúton át
    7-es gyorsvillamos: Kelenföldi pályaudvar-Pólus Center
    9-es villamos: Lágymányosi híd, Budai hídfő-Óbuda, Vörösvári út
    12-es villamos: Deák tér-Rákospalota
    14-es villamos: Nyugati pályaudvar-Káposztásmegyer II., vasúti síneken ("karlsruhe-i típusú")
    14A betétjárat: Lehel tér-Káposztásmegyer II., jelenlegi villamospályán
    17-es villamos: Albertfalva kitérő-Óbuda, Flórián tér
    17A betétjárat: Margit híd-Óbuda, Vörösvári út
    19-es villamos: Kelenföldi pályaudvar-Batthány tér (változatlan)
    24-es villamos: Közvágóhíd-Keleti pályaudvar (változatlan)
    28-as villamos: Blaha Lujza tér-Izraelita temető (változatlan)
    29-es villamos: Blaha Lujza tér-BNV főbejárat (újraindítás, időszakosan)
    30-as villamos: Jahn Ferenc kórház-Ferenc körút (Mester utca)
    41-es villamos: Móricz Zsigmond körtér-Budaörs, Tesco áruház (a vége nagyjából a '75-ös állapot helyreállítása a jelenlegi körülményeknek megfelelően)
    42-es villamos: Keleti pályaudvar-(Vajda Péter utcán át)-Havanna lakótelep
    42A betétjárat: Keleti pályaudvar-Ecseri piac
    44-es villamos: Keleti pályaudvar-Pólus Center
    47-es villamos: Nyugati tér-Budafok, Campona áruház
    49-es villamos: Deák tér-Etele tér (változatlan vonal; csak a végállomás kerülne közelebb a Volán/BKV buszpályaudvarhoz a jelenlegi kedvezőtlen helyéről)
    50-es villamos: Határ út-Vecsés
    52-es villamos: Határ úr-Soroksár, Újtelep
    56-os villamos: Moszkva tér-Hűvösvölgy (változatlan)
    57-es villamos: Keleti pályaudvar-BAH csomópont
    59-es villamos: Farkasréti tér-János kórház
    61-es villamos: Budagyöngye-Móricz Zsigmond körtér
    62-es villamos: Kőbánya, Városközpont-Pestújhely, MÁV telep
    67-es villamos: Keleti pályaudvar-Rákospalota, MÁV forgalmi telep
    69-es villamos: Mexikói út-Erdőkerülő utca

    Csepeli gyorsvasút 1: Belső végállomás Boráros tér helyett Kálvin téren (régi hivatalos terv)
    Csepeli gyorsvasút 2: a régi Csepel-Határ út HÉV feltámasztása, a pesterzsébeti Határ úttól a Határ úti M3 metrómegállóig az 52-es villamos vonalán, ez metrócsatlakozás lenne a csepeliek számára
    Ráckevei HÉV: Csatlakozás csepeli vonalhoz, végállomás Kálvin téren, esetlegesen csatlakozás a 24-es villamosvonalhoz is, a Keleti pályaudvar felé, a körőti villamosokra átszálló tömeget csökkent[ szándékkal
    Érdi, tétényi HÉV: A Déli pályaudvarról indulna, vasútvonalon halad célja felé.

    Milleneumi Földalatti Vasút: Vörösmarty tér-Rákosrendező pályaudvar
    4-es metró: Keleti pályaudvar-Köztársaság tér-Klinikák-Boráros tér-Mórcz Zsigmond Körtér/Bocskai út-Sasadi út
    H szabadidő viszonylat: Vörösvári út-Hajógyári sziget egyvágányú nosztalgiajárat
    N nosztalgia viszonylat: Battyhány tér-Kamaraerdő, régi szerelvényekkel, hétvégéken és munkaszüneti napokon
    Gellérthegyi Sikló: Rácfürdő-Citadella

    8-as trolibusz: (nem az enyém, Ali ötlete, de tetszik) Március 15. tér-Gazdagréti ltp.
    253-as busz: Móricz Zsigmond körtér-M7 gazdagréti aluljáró-Móricz Zsigmond körtér; körforgalmú gyűjtőjárat

    Mivel egy nagyváros közlekedését csak egészében szabad szemlélni, egy sor másik ötlet is felvetődött, ilyenek például:
    A Moszkva tér átrendezése, elsősorban a villamosközlekedés szempontjából
    A Déli pályaudvar új célokra való felhasználása


    Szigeti Dani "Bilipestjét" itt tudod elolvasni.
    Ali (Perlaki Attila) bilije.
    Névtelen tervezgetése.

    Kattints ide!

    Az itt található képek, szövegek, rajzok a fentebb említett fórumok olvasóinak művei, ahol ez nem így van, jelölve van. Ha olyan dolgot találsz ezeken az oldalakon, amelyek felhasználása bármilyen akadályba ütközik, kérlek értesítsd a webmestert!

    Hozzászólás

    Utolsó változtatás: 2001. február 6.

    Design és webmester: Hamster