Szeged villamosai 2022 júniusában - no meg némi tram-trainezés

2022 áprilisában lementem ugyan Szegedre tram-trainezni, de a város sima tömegközlekedésével nem nagyon foglalkoztam. Júniusban aztán Jazzcoollal megint lementem, pótolni ezt (is).

Az időjárásra nem lehetett panaszunk, a "Napfény Városa" nem hazudtolta meg becenevét. Mindig elfelejtem, hogy milyen szép a belváros, remekül lehet villamosokat fotózni a szép házak alkotta díszlet előtt: balra a Klauzál tér széle, jobbra az Anna-kút látható.

Még nem szoktam meg, hogy (újra) pirosak a trolijaik, úgyhogy közülük is lekattintottam párat. Azért nem túl sokat, hisz mégse villamosok :)

A 4-es vonalon részleges vágányzár volt, ezért a villamosok az Anna-kútnál fordultak, deltaként használtva a csomópont vágánykapcsolatait. Baloldalt ez a T6-os éppen ráfordulni készül a Kossuth Lajos sugárútra, jobbra pedig már visszafelé tolat a Tisza Lajos körútra, ...

... és már indulhat is vissza Tarjánba! Jobbra: két tanulóvillamost is láttunk aznap, a 200-as KT4-es volt az egyik.

Balra: egy "régi" festésű (zöld-fehér) Škoda 15Tr. Jobbra: egy pótlóbusz. Újabban ilyen csíkos festést kapnak az SZKT buszai, és ez nekem valamiért nagyon tetszik. Sárgában még jobb!

Balra: a körúti megállóban egy részben besárgított ex-müncheni busz várakozik, a sugárúton pedig egy PESA halad a nagyállomás felé. Jobbra: a Széchenyi téren áll ez a jegyárusító bódé, amin a PESA-k egy korábbi látványterve virít.

Tram-train

Persze menni kellett egyet a tram-trainnel is. Sajnos ekkor még mindig csak óránként járt, ezért nagy fotózgatásról nem lehetett szó, ha végig akartunk menni a teljes vonalon. Márpedig én végig akartam, mert előző alkalommal a Kossuth térnél visszafordultunk, hogy legyen másra is időnk aznap.

Baloldalt még villamosok vagyunk a szegedi nagyállomás előtt, jobbra viszont már vonat, nagyvasúti pályán - a másik vágányon pedig épp egy Csörgős vonat közeledik felénk. Ez a kép amúgy már visszafele jövet készült, de odafele is nagyjából így néz ki az Alföld :)

Hódmezővásárhelyen belül egyvágányos a villamospálya, a járművek három helyen tudják kikerülni egymást. Egyszer Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson, ahol a nagyvasút és a villamos útja elválik, aztán a hódmezővásárhelyi nagyállomáson, ami a végállomás, és a kettő közt a Kossuth térnél. Az ekkor érvényes menetrendben utóbbinál nem lett volna kereszt, mert a két jármű elvileg a vásárhelyi nagyállomásnál találkozott volna, de késtünk, ezért a találkozót áttették a Kossuth térre. Sűrűbb menetrendnél nem lesz ritka látvány itt a találka, de most még az volt :) Egyébként nagyon tetszett, hogy átszervezték a menetet, így hamar eltűnt a késés, és nemsokára mindenki a rendes idejében közlekedett.

Balra: a Szeged felé továbbinduló Citylink. Jobbra: múltkor a Hősök terénél fotózgattam, most eggyel tovább sétáltunk visszafelé, Strandfürdő megállóhelyhez. Jópofa a peron a villamosos táblával és a MÁV-os kijelzővel.

Sajnos annak idején nem erőltettem meg magam, hogy lefotózzam a vásárhelyi szakaszt még sínek nélkül, de az Ady Endre útnak eme részéről véletlenül pont van egy "előtte" fotóm. Nagyon kellemes, tágas kertvárosi utca, a villamossínek kimondottan jól állnak neki.

Jobbra: Szeged felől érkező Citylink. Felszálltunk rá, elmentünk a vásárhelyi végállomásig, ahol ezúttal rendesen találkozott a két jármű, és még pont át tudtunk szállni a Szeged felé induló tram-trainre, hogy visszarobogjunk a Napfény Városába. Bár volt egy kis kalamajka a járgányok futásával, most, hogy már lecserélték a lengéscsillapítókat rajtuk, mehetnek százzal. Már tudniillik hogy a nagyvasúton, mert a villamos Magyarországon maximum ötvennel mehet, bármilyenek is a körülmények...

Balra már ismét Szegeden vagyunk: a tram-trainből előre kinézve egy Tatra szerelvényt láthatunk szembejönni. Jobbra: a kocsi, amivel jöttünk, Anna-kútnál továbbsiklik a nagyállomás felé. Irtó nagynak tűnnek ezek a jószágok a Tatrákhoz képest! Amúgy városi villamosnak se rosszak: jól futnak, a nagy szélesség miatt tágasak, jól működik a klímájuk... igaz, eszik is az áramot.

Kamera híján mobillal próbáltam megörökíteni az utazás élményét. Elég szokatlan villamosnak érződő járművel (Magyarországon) százzal menni, bár a videón inkább a Tisza fölötti átkelést mutatom be, ahol kicsit lassabban mentünk. Nem én mértem: az utastájékoztatón a sebesség is megjelenik! Ezen felül a vásárhelyi belvárosban is surrogunk egy kicsit a felvételen.

Egy jó kirándulásnak része a jó ebéd, úgyhogy a városban nem hajkurásztuk tovább a tram-traineket. Ezt az egyet viszont lekaptam, ha már ilyen szépen jött a Kelemen László utcában. Csinos látvány egy csinos utcában!

Továbbra is azt gondolom, hogy közlekedéstechnikailag (a politikát direkt kihagyva az egészből) perpillanat ez a tram-train a legérdekesebb dolog az országban :)


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez