életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Utókarácsonyi válogatás I.
Eredetileg Karácsonyra szerettem volna összeválogatni egy marék olyan képet az elmúlt évekből, amelyek valamiért nem kerültek ki a weboldalra. Aztán egyrészt nem készültem el a válogatással, másrészt más is hasonló "ajándékot" tett ki a saját oldalára, és ez elvette a kedvemet a témával való foglalkozástól. Aztán KZsoci kollega finoman jelezte, hogy ő azért kíváncsi lenne a képekre. Hát, legyen - de remélem, azért más is végig fogja nézni őket. Évszámot nem írok, mindenki próbálja kitalálni, melyik kép mikori! :) Ez a téma a közemúltig standard volt: UV a 19-esen, a Bem rakparton. Próbáljunk inkább valami egzotikusabbat keresni... ... mondjuk UV a 41-esen a még lakópark nélküli Kőbérberekben? Igaz, a háttérben már látszanak az építkezéshez tartozó földmunkálatok nyomai. Hm, akkor mondjuk... ... ugorjunk egy nagyot, Svájcig, az Elő (Elülső?)-Rajna völgyéig, ahol a Rhätische Bahn szép piros vonatai járnak... ... ilyen mozdonyok (Ge 4/4 II) által is vontatva. Hejj, "mit nékem te zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája" - ha egyszer Svájcban is lehet vonatozni? ;) A vonatok kedvelőinek egy vezérlőkocsi és egy tolatómozdony Andermattban... ... és már Bernben is vagyunk, ahol épp egy Be 8/8-os villamos kanyarodik elénk. A baseli SBB főpályaudvar előtti téren a két helyi közlekedési vállalat, a BVB (zöld) és a BLT (sárga) egy-egy DÜWAG csuklósa vátakozik az indulásra. Zürich, Bahnhofstrasse. Még mindig Zürich, a számomra mindig furcsa látványt nyújtó módon nyíló ajtajú villamosokkal. És egy "ilyet is lehet" fotó: meredek utca, úttesten futó villamossal, szépen karbantartott környezetben. Mintha a Rózsadombra kanyarogna fel (vagy épp onnan le) a villamos, a Bimbó utcán. Még mindig hegyvidék, de most épp Ausztria: Lohner-gyártmányú licensz-... ... és ex-Bielefeldi, eredeti DÜWAG-villamos Innsbruckban. A Stubaitalbahn a világ valószínűleg legszebb villamosvonala. Igazából persze kisvasút, de villamoskocsikkal közlekedik. Ez itt Fulpmes, a felső végállomása. És most térjünk haza egy kicsit: a 7662-es pályaszámú tanuló UV a 42-es villamos Tóth Árpád utcai végállomásánál. Ezt imádom a szóló kocsikban: könnyen végig lehet látni bennük :) Ugyanez a tanulókocsi a Hofherr Albert utcai összekötővágányon. A Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület első szerzeménye... ... a szegedi 602-es Bengáli, nem sokkal Pestre érkezése után, az istvántelki MÁV főműhelyben. Az egyedi M42 001-es mozdonyt Sopronban kaptam le. Én hülye éjszakai fotózáshoz való, magas ISO értékre állítva felejtettem a gépet, ezért a minőség nem valami fényes - de hátha valaki így is örül a képnek. Miskolc, amikor még közlekedtek a Bengálik. Benga a Vasgyár előtti kanyarban... ... az Újgyőri főtéren... ... és megint a Vasgyár előtt. Ezek a kocsik azóta már szét lettek vágva. A heidelbergi 3-as vonal a régi idők út szélén, egyetlen vágányon futó stílusában ér véget Leimenben. Úgy látszik, errefelé még nem számít szégyennek az egyvágányú, forgalmi kitérőben kerülgetős üzemeltetés :) Erfurtban sajnos csak rövid időt töltöttünk el, pedig nagyon aranyos városnak tűnt, ... ... ahol a villamosok tökéletesen együtt tudnak élni a történelmi környezettel - és az emberekkel. Berlin, Alexanderplatz: baloldalt a szocialista Kelet-Berlin egyik jelképének számító Világóra, jobboldalt a KGST járműgyártás egy emblematikus (igaz, itt már erősen feljavított állapotban szereplő) produktuma, egy KT4-es villamos. Dortmund, kora reggeli villamos-sorbanállás. Néhány év múlva már ez a villamosvonal is a föld alá fog kerülni, mint korábban több másik. Ne kérdezzétek, hogy ez miért jó nekik, mert a belvárosi utcáik szerintem nem lettek barátságosabban tuják nélkül.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||