Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A 2005/2006-os tél második fele

Előző oldal

Ez a mostani tél volt az első évek óta, amelyik valamennyire hasonlított arra, amilyennek a télnek lennie kellene. Ezt persze sokan teherként élték meg, sőt: sorscsapásként. Például a tévés időjárásmondók szinte mind kétségbeesetten jajongtak az odavetített térképek előtt, mondván, hogy "szokatlan hideg", illetve "szokatlan mennyiségű csapadék" lesz. Persze tényleg volt ilyen is - Svájcban, Németországban. Nálunk csak arról volt szó, hogy végre esett egy kis hó, és nem olvadt el azonnal.

Persze igazán egybefüggő hótakaró fotózásához azért továbbra is ki kellett menni a város szélére, például a 41-es villamos mellé, Kőérberekre.

Átlátszóra ázott a cipőm, mire elkészültek ezek a képek, de szerintem megérte!

A villamosvezetők gondolom bolondnak néztek, de nem baj, igazuk volt :)

A vastag hó elnyeli a zajokat, így a tuják halkan futnak. Ezt az amúgy nem éppen halk Tátrát is épp hogy csak észrevettem: elment egy UV, mentem tovább, egyszercsak újabb  surrogást hallottam a hátam mögül. Szerencsére még épp le tudtam kattintani.

Errefelé viszonylag ritkán lehet ilyen sűrű közlekedést fotózni, pedig az épülőben levő lakópark lámpasora miatt ezen a beállításon egész belterületinek néz ki a környék.

A Tátra természetesen nem szállított utasokat. Valószínűleg javítás utáni próbafutásokat végeztek vele, mert legalább háromszor elrobogott mellettem, amíg a vonal mellett járkáltam.

A Fülőke utcai megálló. Micsoda név! :)

Ilyenkor egész nap el tudtam volna azzal lenni, hogy fel-alá robogok az UV-kkal a vonalon, pedig nem állítanám, hogy meleg volt rajtuk.

Újabb behavazott UV közeledik a Balatoni út megállóhoz.

Na, tessék, megint itt van a Tátra!

És megint - itt éppen a "nyolcszögletű félkörön", azaz a Budafoki elágazásnál levő, közel egyenes síndarabokból összehegesztett íven robog át.

Csúcsforgalom az elágazásnál. Jövőre ilyenkor már lehet, hogy Ganz csuklósokat is lehet itt fotózni, a nagykörúti alacsonypadlós villamosok megérkeztével az onnan felszabaduló kocsikat ugyanis (többek közt) vélhetően ide fogják tenni.

Ebben a szellemben következzék még egy UV kép :)

Behavazott vágányok Budafok kocsiszínnél.

A fehér vári út. Már hogy a Fehérvári.

Sajnos a hőmérséklet meglehetősen ingadozó volt, ezért a szűz hó nem tartott túl sokáig. Itt már erősen olvadozik a Fiumei úton...

... illetve a 37-es mentén is. Mellesleg klassz az az Ikarus 211-es kisbusz baloldalt!

Március elején aztán mintha újra erőre kapott volna a tél, ...

... gyönyörű havas életképeket lehetett készíteni...

... a Bem rakparton. Én nagyon bírtam, a fényképezőgépem kevésbé: a hólé befolyt a kapcsolók alá, és a...

... lánchídi aluljárónál készített képek után egyszerűen sztrájkba lépett, nem volt hajlandó tovább működni.

Szerencsére miután kiszáradt, ismét jól működött, igaz, ekkor már csak jelzés értékű havazások voltak...

... például itt, Hűvösvölgyben.

Tulajdonképpen jó sűrűn esett a fehér áldás (tehát nem a kép szemcsés - az a hó!), csak meg nem maradt - ami kétoldalt látható, az még a korábbi adagból maradt.

Dél-Budán kicsivel látványosabb volt a helyzet, úgyhogy ismét visszatértem...

... a 41-es villamoshoz. Szerintem ezt a vonalat egyszerűen nem lehet megunni.

Ezzel a kamaraerdei csendélettel zárom ezt az oldalt. Klassz telünk volt! :)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra