Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Ismét havazás I.

2003 februárjában sokan azt hitték, hogy az ország erre a télre már túlvan a "hóhelyzeten", aztán a negyedikére virradó éjszakán ismét elkezdett hullani a fehér áldás. Amikor ezt korán reggel felébredve észleltem, azonnal úgy döntöttem, hogy inkább kevesebbet alszom, de meg kell örökítenem a történéseket!

A Határ úti metrómegállónál úgy tűnt, hogy minden rendben van - bár a villamosok néha laza öt perceket vártak a váltótisztítókra.

UV5 az 52-esen. A képen jól látszik az, hogy a típus ablaktörlője milyen kis felületet takarít a szélvédőből.

Egy másik UV5 (tehát nem MUV) szerelvény a 42-esen. Valahogy úgy tűnik, mintha a hátsó kocsi szedője is fent lenne, ami arra utalhat, hogy egy szedővel nem bírtak elég áramot leszedni a körbefagyott felsővezetékről...

Ez a kép két nappal később szomorú aktualitást kapott: a 3429+3461 MUV szerelvény akkor ugyanis zárlatos lett. Mivel a típus éppen leállítás előtt állt (nagyjavításra érettek voltak, de nem volt rá pénz), és ez a két kocsi a még forgalomban előforduló háromnak a 2/3-át képezte, ez azt jelentette, hogy legalábbis egy ideig ez volt az utolsó ilyen iker, amit utcán lehetett látni!

Ez kicsit arrébb az 50-es villamos végállomása, sorbaálló TW6000-esekkel.

Ugorgyunk: a Nagykörösi útnál vagyunk. Ez az UV elég természetesnek mondtató itt...

.... az itt jobboldalt látható hannoveri kocsi azonban nem, hiszen 69-es viszonylatra van táblázva! A hóhelyzet miatt a 69-es villamos nem járt reggel, egyes kocsik valószínűleg át lettek csoportosítva a 3-asra, itt a vezető pedig vélhetően elfelejtette átállítani a táblákat...

És immár az Éles saroknál vagyunk, ahol egyrészt további hannoverieket lehet látni...

...  másrészt pedig lerobbant ICS-t vontató másik ICS-t a 37-es vonalon.

Tátra-találka. Lehet látni, hogy itt hóseprő még nem járt, csak a villamosok taposták szét valamennyire a havat a sínek körül.

A Thököly úton a piros hetes (hivatalos nevén a 7-es gyors busz) vezetője a Róna utcánál bemondta, hogy aki siet, az menjen inkább gyalog.

És valóban: lábbusszal kielőztem három gyorsbuszt, két "sima" hetest és egy 73-ast is! Pedig a Hungária körút-Thököly út kereszteződésben nem is álltak be keresztbe az autók egymás előtt, márpedig általában ez szokott az ilyen torlódások oka lenni...

Következő oldal: hóseprők és a 41-es villamosvonal hó közepette


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra