Életképek 52: harmadik oldal
A MÁV Nosztalgia október elején gőzmozdonyos különvonatot közlekedtetett Pesterzsébet felső és Ráckeve közt. A szerelvénynek ugyan tulajdonképpen semmi köze sem volt a HÉV-hez, de gőzmozdonyt látni mindig élmény, úgyhogy meg kellett néznem!
Az 1900-as építésű, 1a. osztályú mozdony érdekes látvány volt errefelé, bár mivel itt nem HÉV, hanem MÁV jellegű felsővezeték van, tulajdonképpen tetszőleges villamosított MÁV vonalon is készülhettek volna ezek a képek.
Az előbbi két kép Tököl előtt, ezek pedig közvetlenül az állomás után készültek.
Az öreg szerelvény után blokkra jött a jobbra látható Bobó, gondolom, ha gond lett volna, neki kellett volna valami félreállóhelyig eljuttatnia a vonatot.
Egy gőzmozdonyhoz a hang is hozzátartozik, úgyhogy itt egy videó róla.
És ha már egyszer ott voltunk, megörökítettem ezeket az M.X-es szerelvényeket is, hisz ilyenek csak itt járnak (a többi HÉV-vonalon hasonló kinézettel a kicsit újabb, kicsit másabb M.Xa-k közlekednek).
Utoljára madzag alatt a Műjégpálya előtt
A Városliget átépítése kapcsán az eddig a Dvořák és Olof Palme sétányokon, a Városligeti körúton és a Gundel Károly úton át közlekedő 75-ös és 79-es trolik kikerültek a Dózsa György útra (ellenkező irányba eddig is ott jöttek).
Sajnos lemaradtam arról, hogy Ikarus trolit fotózzak itt, de ha minden igaz, pont az utolsó olyan napot sikerült kifognom, amikor még felsővezetéken jártak itt a trolik, utána ugyanis önjáróztak vagy busszal pótoltak, míg el nem készült a felsővezeték a Dózsán.
A nap már veszettül alacsonyan sütött, és értelemszerűen elég gyengén is, ezért nem állítanám, hogy kimondottan látványosra sikerültek volna a fotóim. De legalább vannak.
A Gundel-kanyarban már végképp csak dokument jeszty jelleggel fotóztam.
Ha már fotózni nehéz volt, videóztam. A filmecskén látható sörbiciklik létezésének miértjét soha nem fogom megérteni :(
Október 7-én nyílt nap volt Szépilona kocsiszínben, amelyre a résztvevő villamosok felvonulás jelleggel a budai rakparton át álltak ki.
A balra látható 19-es értelemszerűen forgalmi kocsi volt, a hármas Tatra jobbra már kevésbé. Érdemes megnézni az áramszedőjét: ezekben a hónapokban több gyártó einholm-szedőjét is tesztelték a BKV-sok. Fotós énem nem bírja nem megjegyezni, hogy az a példány, amit itt látunk, elég ronda.
Az 1987-es százéves évfordulóra helyreállított 436-os és 611-es kocsik már ebben a formájukban is 30 évesek.
Szívem csücske, a 2624-es is elmormogott (de tényleg olyan mókás mormogó hangja van!) a fotósok lencséje előtt.
Ők nem kimondottan nosztalgiakocsik, de azért itt voltak: egy hóseprő és egy nemrég felújított KCSV.
Magát a rendezvényt, illetve az azzal párhuzamosan közlekedő Dallamos Villamost nem néztem meg, mert Ícével St. Pöltenben volt dolgunk, úgyhogy csak pár eléggé statikus snittet sikerült készítenem a Batthyány tér közelében. Hogy ne legyen annyira unalmas a videó, ezeket az "1956-os" UV különjáratról készült jelenetekkel vágtam össze. És ha már "1956-os járat":
Az '56-os forradalom tiszteletére két UV szerelvény is közlekedett október végén - november elején: egy a 49-esen, egy pedig a 6-oson. Mivel nem volt kedvem állványt cipelni, fotózás helyett inkább csak videóztam őket kicsit.
Folytatás: nosztalgia buszok az esőben, Fényvillamos