Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 26.
Ködben-napfényben: őszi séták I.

Előző "kiadás"

Mostani "életképes" oldalaim témája az ősz lesz. Ezzel együtt, ha valaki villamosokat is felfedez a képeken, ne csodálkozzon ;)

Egy hűvös októberi reggelen túl korán felébredtem, így még akkor felértem az 56-os villamos felső szakaszához, amikor még csak épp elkezdett a reggeli pára felszállni...

... de negyed óra múlva már a Hűvösvölgy előtti kanyarba...

... és bevágásba is besütött kicsit a Nap.

A felső végállomás rosszul helyezkedő árnyékkal a tuja elején :)

Indulás vissza...

... a városba. Imádom a fák lombjainak őszi színkavalkádját!

A Szabadság hídra azért mentem el fotózgatni, mert épp ekkor kezdtek hírek keringeni arról, hogy akár évekre is eltűnhet innen a villamosközlekedés a négyes metró építése miatt. Vagy akár örökre? Naszóval mentem dokumentálni, hogy mit akarnak elrontani a nagytudásúak: tuja (kvázi) zárt pályán, jó sebességgel HALADVA, kétoldalt autók, jó sebességgel ÁLLVA a dugóban. És a négyes metró projektigazgatója szerint a metró mégis azért kell, hogy végre el lehessen tüntetni a tömegközlekedést a felszínről, nem azért, hogy még több embernek jelenthessen JÓ MINŐSÉGŰ alternatívát a tömegközlekedés. Nem lehet, hogy inkább az autókat kéne eltüntetni a felszínről? Az autósokra süssön a Nap, az autósok nézegethessék a panorámát, a többiek meg menjenek a föld alá?

Egy pillantás az őszi Bartók Béla útra...

... és utána máris Pesterzsébeten vagyunk, ahol hétvégén és esténként...

... immáron az ex-hannoveri villamosok járnak az 52-esen.

Egy hatásvadász alkonyati kép a pacsirtatelepi végállomás vágányairól.

És ez is ex-hannoveri: a 3-as és...

... 62-es villamosok...

... az Örs vezér tere és zuglói/palotai végállomásaik között jártak...

... a Fehér út Éles sarokhoz közel eső részének felújítása miatt.

Egész meglepő volt, hogy ilyen folyamatos sínpályát építettek ide...

...  és nem csak...

... az elhasználódott nagypaneleket cserélték ki újakra, mint itt-ott.

Az építkezés túloldalán...

... a 3-as másik fele a Sörgyárnál...

... fordult...

... vissza. A jelzőőrrel biztosított vasúti kereszteződés tábla...

... ennek az iparvágánynak szól, melyet ki tudja, mióta nem használtak. Vagy a csuda tudja, lehet, hogy csak én nem figyeltem?

Villamospótló és pótolni való villamos találkozása.

Még egy érdekes mellékhatása volt a "villamoshálózat" többi részétől elszakított zuglói vonalcsoportnak: mivel Zugló kocsiszín kapacitása véges...

...  a Bosnyák téren a 44-es villamos egykori megállója...

... néhány hétre szabadtéri remizzé változott.

Tegyük hozzá, hogy nem először, mert az 50-es, 60-as években is így oldották meg, hogy nem fért be a sok kocsi a remizbe. Csak akkor a sor éjjelre a Rákospataknál levő hurokig ért!

Folytatás: egyvágányozás a 41-esen, nosztalgiavillamos, és még egy kis+az


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra