A blackpooli villamosok 2002 nyarán II.

Előző oldal

A járat északi végállomásánál hirtelen történelmi figurák keresztezték az utunkat. Kicsit álomszerű volt az egész!

Vessünk még egy pillantást a kis emeletesünkre, ...

... aztán pedig erre a kisvasútra, ami a móló végére szállítja az utasokat - a móló elejéről. Nem teljesen villamos, de azért érdekes látvány, és persze csattog rendesen! (Frissítés 2025-ben: ez a kisvasút azóta megszűnt)

Csúcsforgalom. És most - ahogy ígértem - egy kis típusismertető: ezeket az áramvonalas emeleteseket a villamosbarátok "Balloon" néven emlegetik. Az English Electric az 1930-as évek közepén építette őket.

A hagyományosabb "emelettelen" típust a Brush gyártotta 1937-ben.

Ezt a sorozatot az English Electric 1933 és 35 közt építette. Ez a konkrét kocsi 1960-tól egy vezérlőpóttal összekapcsolva is közlekedett, ez érdekességnek számított az angol villamosüzemekben. Egyébként olyan, mintha egy kerti széket cipelne a tetején, nem? :)

Ezeket a buszszerű szörnyetegeket "Centenáriumi Kocsiként" (Centenary Car) ismerik; a nyolcvanas években építették egy blackburni buszkarosszálló cégnél. Ilyennel nem utaztunk, így nem tudom, milyen.

Villamosmegálló.

A kocsiknak valószínűleg az itt látható az alapfestése, de gyakran mindenféle reklámokat mázolnak rájuk. És ha már itt vagyunk, nézzünk meg egy ilyen Balloont belülről is:

A legjobb helyeket sajnos már elfoglalták :) Volt még egy nosztalgiakocsi is a vonalon, de azt csak így sikerült elcsípnem.

Ezek a kocsik kétirányúak, az ülések támlája pedig átbillenthető, hogy az utasok mindig menetirányban ülhessenek.

Apuci és fia :)

Nocsak, még egy nosztalgiakocsi!

Nézzük csak meg közelebbről! Őt 1914-ben építették, de nem szaporítom a szót, hisz bemutatkozott magától:

A kocsi története, és a felújítást anyagilag megalapozó csapat tagjainak neve.

A belseje viszonylag egyszerű, a szellőzőablakok és a nagyobb ablaktáblák íves teteje ismerős lehet mondjuk a mi 1074-ünkről!

A kontroller szintén nem sokban különbözik a mifelénk használtaktól.

A legérdekesebb dolog talán az, hogy a kocsinak két ajtaja van, mindkettő a homlok- és az oldalfal találkozásánál, azaz a sarkán. Nem gondolom, hogy ez nagyon jó hatással volt az utascserére, de kétségtelenül egzotikus látvány :)

Külön köszönet Malcolmnak a látogatásért!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez