Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 4.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Snitt. Egy héttel később aztán újabb változásokról értesülhetett az utazóközönség.

Június huszonegyedike volt az utolsó olyan nap, amikor a 41-es villamos még a "régi" (ebben a formában csak 1993 óta üzemelő, de az 1942-esnek logikailag megfelelő) hurokvégállomáson fordult vissza. Itt éppen sorbaállnak.

UV a kanyarban...

... és a gombában levő bérletpénztár és személyzeti tartózkodó előtt.

A "kanyar" vágányzata egyébként erősen kopott, jól látható a sínkorona peremének lekopása, és a lereszelt fémpor.

47-es érkezik az általános iskolából lett "új" József Attila Gimnázium előtt.

47-es kanyarodik az ellenkező irányba, a Keravill előtt. Érdekes módon nem itt csikorogtak legjobban a villamosok kerekei, hanem a megállóba behaladva, ezt sose értettem igazából...

Ne kérdezze meg senki, hogy ez mi a képen, mert nem tudom. Vagy valami, vagy megy valahova.

Ez egy fantomvillamos: semmilyen tábla nem jelezte, hogy milyen viszonylaton közlekedik. Kizárásos alapon itt persze csak 47-es lehetett, na de a Bertalan Lajos utcánál vagy a Gellért téren már lehetett tippelgetni, hogy vajon 19-es, 47-es, vagy 49-es :)

Keresztezés, enyhén feltöltve.

Ugyanaz más szögből.

Itt egy SzigDani érkezik éppen :) míg a háttérben a 18-as fordul a Fehérvári út felé.

A hivatalosan az "utolsó hurokban forduló 41-es". Majd később kiderül, hogy miért "hivatalosan".

Ezek pedig villamosbarátok. Ha nem is vidám ünnep az ilyen, de mindenképpen társasági esemény!

"Forgalmi változás". Így is lehet mondani...

Naszóval: mi az utolsó menetrendszerinti "hurkos" 41-essel utaztunk kifele Budafok felé, amikor elrobogott mellettünk egy másik a Móricz felé. A vezető ezután élénk rádiózásba kezdett (az utastérben is lehetett hallani), hogy ez mi volt, hiszen ő úgy tudta, hogy ő az utolsó. Ennyit a történelmi pillanatok megörökítéséről :)

UV-tobzódás a budafoki remiz előtt. Tekintve, hogy a 47-es vonal el lett vágva a Körtérnél, a kocsik nagy része vakációra ment ettől a naptól kezdve...

A helyzet fokozódik: újabb villamos állna ki a kocsiszínbe.

Ezen napok estélyén a 41-es úgy fordult, ahogy 1993 előtt: a remiz melletti deltázó csonkavágányon. Ide behajt a Kamaraerdő felől...

... aztán kihajt a Fehérvári útra, helytelen vágányra tulajdonképpen...

... majd ott ismét átszáll a másik vezetőfülkébe, és továbbmegy, logikailag helyesen.

Folytatás: a következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra